Ako chrániť kožu na tanieri

06.07.2017 17:00
sušené slivky
Proti vráskam zaberajú sušené slivky s vysokým obsahom antioxidantov. Autor:

Spoliehanie sa na opaľovacie krémy už nestačí. Doprajte si aj vitamíny a minerálne látky pre zdravšiu bronzovo opálenú kožu.

Iba zopár orechov denne

Na tvorbe zlatistého opálenia sa podieľa melanín, kožný pigment, ktorý chráni pokožku pred slnkom. Hladinu melanínu zvyšuje meď a vitamín B6. Obidva tieto látky sú obsiahnuté v ovsených vločkách a obilninách.„Melanín spôsobuje opálenie pokožky. Jedzte ovsené vločky, varenú pšenicu alebo celozrnné potraviny, nie iba farbené, každý deň,“ píše na webovej stránke Ambulancie klinickej výživy akv.sk MUDr. Igor Bukovský, PhD. Ďalšími vynikajúcimi zdrojmi medi sú ustrice, sušené slivky a strukoviny. Pred škodlivými účinkami UVB žiarenia chráni stopový prvok selén, ktorý absentuje v strave vyše 90 % pacientov MUDr. Bukovského. Nedostatok selénu vyriešia hravo brazílske orechy, stačí 3 – 6 kusov denne.

Viac oleja a sliviek

Austrálska štúdia z roku 2001 preukázala, že kombinácia olivového oleja s ovocím, zeleninou a strukovinami poskytuje pokožke významnú ochranu pred starnutím a vráskavením. Olivový olej je vhodné používať v studenej kuchyni, do šalátov, dresingov, alebo si v ňom len tak namáčať opečené kúsky celozrnného pečiva. Proti vráskam zaberajú sušené slivky s vysokým obsahom antioxidantov, ktoré v ľudskom tele zneškodňujú voľné radikály a bránia tak spáleniu a rakovine kože. Do skupiny antioxidantov chrániacich pleť patria aj flavonoidy, bohato zastúpené v jablkách, bobuľovitom ovocí, červenom víne a čaji.

Pomastite si žalúdok, chráňte kožu

Podľa Igora Bukovského pred UVA a UVB žiarením môže chrániť aj rybí tuk, a to prostredníctvom znižovania hladiny látok spôsobujúcich zápaly. Konzumácia jedného až dvoch kusov mastných rýb týždenne, ako sú losos, makrela a sardinky je určite lepšou alternatívou ako jedenie červeného bravčového mäsa či nedopečených hovädzích steakov. Výbornou prílohou k týmto druhom mäsa, ktorá najviac chráni kožu pred spálením sú sladké zemiaky, batáty. Pokožku pohladia vitamínmi C a E. „Predbežné výskumy na 10 dobrovoľníkoch naznačujú, že u ľudí, ktorým boli podávané vysoké dávky spomínaných živín, sa prejavil sedemnásťpercentný nárast odolnosti voči spáleniu v porovnaní s tými, ktorým bola namiesto živín podávaná neúčinná látka,“ uzatvára Bukovský.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výživa #slivky #orechy #opaľovanie #olivový olej #melanín #antioxidanty
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Silná migréna môže byť spôsobená aj nedostatkom tekutín.
Dlhy ešte nemáte splatené a...

+ Môžete si dopriať malý prehrešok v podobe zmrzliny alebo čokolády.
Na osobnom účte konečne nájdete...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk