Dokázané! Jedlo ovplyvňuje sny

18.06.2017 17:00
orechy, šalát, zelenina
Pokojný spánok navodia ľahké zeleninové a ovocné šaláty. Autor:

Trápia vás desivé sny? Niektoré druhy jedla a nápojov dokážu narobiť so spánkovým rytmom poriadne divy.

Ťažké jedlo, ťažká noc

Podľa časopisu Frontiers in Psychology uskutočnili odborníci výskum na 396 študentoch z Kanadskej univerzity, v ktorom pátrali po možných súvislostiach medzi jedlom a zlými snami. Vedci tak boli schopní zostaviť zoznam jedál, ktoré spôsobujú ťažšie zaspávanie, prerušujú spánkový cyklus, zapríčiňujú vyplavovanie stresového hormónu kortizolu a v neposlednom rade spôsobujú nočné mory. Ak si chcete večer pred spaním dopriať pizzu s poriadnou dávkou syru, zbystrite pozornosť. Tvrdé syry obsahujú vysoké množstvo tryptofánu, ktorý sa podieľa na syntéze hormónu serotonínu. Ten pozitívne vplýva na náladu človeka. I napriek tomu, že syry majú vyšší podiel tryptofánu, ich konzumácia tesne pred spaním náladu a spánok príliš neupravuje. Práve naopak. Konzumácia tučných jedál so syrom ma za následok snívanie o nepríjemných veciach.

Zo sladkostí sú desivé sny

Študenti, ktorí v noci konzumovali pikantné jedlá (paprika, chilli, tabasco) mali problém zaspať a rovnako si udržať kvalitný spánok. Sťažovali sa tiež na stres a napätie počas nočného odpočinku. Dôvod ich trápenia spočíval najmä v tom, že „ostré“ potraviny zvyšujú telesnú teplotu a menia REM fázu (rapid eye motion), počas ktorej snívame. V prípade, že sa bez korenistých jedál neviete zaobísť, doprajte si ich minimálne šesť hodín pred spaním. Hovorí sa, že cukor dokáže upokojovať a zlepšovať náladu. Nie je to celkom tak, a najmä nie v noci. Sladkosti a čokoláda patria medzi jedlá, ktoré najviac vplývajú na spánok. Po konzumácií týchto maškŕt mali študenti znepokojujúce a desivé sny. „Čokoláda obsahuje vysoké množstvo kofeínu, ktorý znižuje schopnosť zaspať a tiež cukor, čo nie je dobrá kombinácia pred spaním,“ uvádza pre eatthis.com Lauren Kelly z Kelly Wellness v New Yorku. Pokiaľ si bez sladkostí neviete predstaviť život, je vhodné zvoliť namiesto mliečnej horkú čokoládu. Tmavú pochúťku je však lepšie zaraďovať do jedálnička v skorých poludňajších hodinách. Medzi obľúbené jedlá, ktoré navodia pokojný spánok patria ľahké zeleninové a ovocné šaláty, bezmäsité jedlá, nesladené nápoje a oriešky.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#spánok #sny #nočné mory #ľahké jedlo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk