Keď ste vychudntá ako lata: Ako sa dá pribrať zdravo, čo a ako jesť?

05.05.2017 15:00
nahé telo - odhalená žena
Niekedy nám príroda robí problémy s chudnutím, inokedy zase priberaním. Autor:

Nohavice, ktoré by ste si priali vyplniť, krivky, ktoré by sa mali rysovať tu a tu...

Dokázať pribrať na váhe je rovnako taká výzva ako schudnúť. Ako rozšíriť vhodne svoje rozmery, bez toho aby ste jedli nezdravo? Za štíhlosť môže z veľkej časti metabolizmus, ale nielen to, píše francúzsky denník Le Figaro.

Zrýchlený metabolizmus znamená, že telo rýchlo spáli všetky kalórie, ktoré ste mu dodali. Je tiež možné, že vaša výživa vyvolá „hypermetabolis­mus“, napríklad tým, že konzumujete povzbudzujúce látky ako je káva.

Okrem metabolizmu tu hrajú úlohu aj žalúdok a črevá. Ak žalúdok nevyrába dosť žalúdočných štiav, potom potraviny nie sú dobre rozložené a čreva ich nevyužijú. Črevné steny majú získavať z potravy výživné látky, ako sú sacharidy, proteíny a mastné kyseliny a rozdeľovať ich krvným systémom do tela. Keď sú črevné steny zápalové alebo poškodené, nepracujú správne.

Čo robiť, keď máte zrýchlený metabolizmus?

Rozdeľte inak jedlo. Ak organizmus rýchlo spáli požité kalórie, prvým opatrením je jesť častejšie, ale nezvyšovať množstvo. Keď si rozdelíte potravu na šesť jedál za deň, pomôže vám to navýšiť hmotnosť. Telo totiž vylučuje inzulín zakaždým, keď jete.

Inzulín telo povzbudzuje, aby vytváralo nové tkanivá. Pridajte si desiatu. Nutričný ​​poradca Raphaël Perez radí počas dňa zjesť pár orieškov, aby sa telu dodali dobré tuky, a ďalší olovrant môže zahŕňať ovocie.

Probiotiká a jednoduchá strava

Ak črevá nepracujú správne, je potrebné starať sa o črevnú flóru. Dávajte prednosť potravinám s probiotickým účinkom, ktorý prispieva k vzniku zdravej črevnej flóry. Všetka vláknina obsiahnutá v ovocí, v zelenine a strukovinách má probiotický účinok. Avšak pozor: nadmiera vlákniny môže dráždiť už tak oslabené črevá.

Akonáhle sa obnoví črevná flóra, je treba ju udržovať probiotickými potravinami ako je jogurt, kapusta, kyslé mlieko a kefír. Všetky tieto potraviny obsahujú baktérie dôležité pre obnovu flóry.

Zmenšite počet ingrediencií v jednom jedle, to vám pomôže lepšie potravu stráviť. Ak jeden deň v týždni budete mať na večeru len jeden druh potravy, napríklad zemiaky, alebo celý deň budete konzumovať len ovocie a zeleninu, vaše narušená črevá si odpočinú.

Akým potravinám dávať prednosť?

Múčnatým plodinám. Gaštany, banány, sladké zemiaky a bežné zemiaky sú zdrojom veľmi ľahko stráviteľnej energie a obsahujú vhodné výživné látky. Nemusíte sa vyhýbať bielemu cukru, ale nepreháňajte to s ním. Najlepším zdrojom cukru je ovocie a med. Pokiaľ ide o proteíny, ich hojná konzumácia síce prispieva k priberaniu na váhe, ale môže to mať škodlivý dopad pre telo, najmä pre obličky a pečeň. Lepšie je zachovávať normálny prísun proteínov, teda 0,8 gramu proteínov na jeden kilogram váhy.

Rastlinné oleje je najlepšie konzumovať nespracované tepelne. Najlepší je repkový alebo olivový olej, ktoré obsahujú veľa nenasýtených mastných kyselín.

A je potrebné sa niektorým potravinám vyhýbať? Nie. Aj keď zelenina nie je príliš kalorická, je jej probiotická úloha zásadná pre udržanie zdravej črevnej flóry a je bohatá na vitamíny a minerály.

Naopak sa vyhnite pitiu kávy a čierneho čaju, ktoré stimulujú metabolizmus, a rovnako tak niektorým druhom korenia, ako je zázvor, škorica či klinček. Dávajte prednosť ochucovaniu bylinkami, ktoré črevá lepšie znášajú.

#Telo #probiotiká #pribrať #Potraviny #metabolizmus #jedlo #črevá #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Cvičenie vám len prospieva, môžete pokračovať v aktivitách.
Objaví sa nová pracovná ponuka. Mali by...

+ Prospela by vám masáž chodidiel, zaslúžite si poriadny relax.
Na plánovanú lyžovačku nebudete...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk