Vitamín B. Stráži krásu aj ženskú pohodu!

29.04.2017 17:00
krása, šalát, výživa
Najlepšie je dopĺňať vitamíny stravou. Autor:

Len málo vitamínov je priam stvorených pre ženské problémy. Jedným z nich je vitamín B. Teda celá ich skupina.

Béčko pre život v pohode

Ženy jednoducho riešia omnoho viac vecí, nad ktorými muži iba mávnu rukou. Náladovosť, zlý spánok, depresie, menštruačne rozhádzaná psychika a k tomu ešte vyrážka na brade. Ktorá by to nepoznala? Áno, zná sa, že ženy to majú v živote ťažšie. Teda, tie ktoré nedodávajú svojmu telu dostatok vitamínu B. Má množstvo foriem, dokonca zahŕňa až sedemnásť vitamínov. Niektoré z nich by ste skutočne nemali ignorovať.

Radosť v žilách

Ak chcete svoj život zlepšiť a doliať si viac optimizmu aj v časoch, keď nie je všetko ružové, prípadne vás zmáha predmenštruačná depresia, je to chvíľa na vitamín B1. Zbavuje podráždenosti, depresie a veľmi dobre pomáha telu vyrovnať sa so stresom. Či už s tým z vonka, alebo tým, čo vám telo vďaka zmenám hormonálnych hladín pripravuje samo.

Na pokožku to pravé

Nie každé béčko sa prejaví aj na peknom vzhľade pokožky. Najúčinnejšie v tejto sfére pôsobí vitamín B5, ktorý sa inak nazýva aj kyselina pantoténová a veľmi dobre pomáha liečiť infekcie na koži a jej zápaly. Ak máte problém s ekzémami, alebo akné, tak určite môžete ako prírodnú terapiu vyskúšať B3. Zaberá obvykle do pár dní.

Na ženské dni

Najtypickejším ženským vitamínom je B6, prezývaný pyridoxín. Okrem toho, že je zaručeným receptom na pohodové prežitie menštruácie, vedci mu pripísali viac ako stovku pozitív. Vyrovnáva hladiny hormónov, predchádza osteoporóze, zabúdaniu, znižuje cholesterol a podporuje metabolizmus, takže je pokladom redukčných diét.

Zdroj životne energie

Ak si potrebujete dobiť baterky, tak katalyzátorom bude B 12, ktorý sa bežne používa aj pri chronickej únave, či extrémnej vyčerpanosti. Je to zdravé energetické palivo pre organizmus a podporuje sviežu myseľ a optimizmus. Budete vďaka nemu nielen krásnou, ale aj šťastnou ženou.

Najvýdatnejšie prírodné zdroje

Najlepšie, najzdravšie, aj najchutnejšie je prijímať vitamíny v prirodzenej forme. V krízových situáciách pomôžu aj doplnky výživy, ale príroda nám dala našťastie dosť zdrojov, aby sme si dostatok béčka zabezpečili v strave. Je dôležité dbať len na to, aby sa vo vyššej miere u vás na tanieri vyskytovali isté druhy potravín. Na B1 sú jednotkou klasické kvasnice, pomôžu aj ľanové, sezamové, či slnečnicové semienka. Orechy aj šošovica. B12ku dotankujete najmä z rýb, mliečnych výrobkov, či hovädzieho mäsa. Skupinu B6 nájdete v zemiakoch, banánoch, avokáde, ale aj v kuracom mäse, či obilných klíčkoch. Zdrojom vitamínu B5 sú hlavne mlieko a vajíčka. B3 je prirodzene prítomné v pečienke a strukovinách.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#depresia #vitamín B #dobrá nálada #pokožka #menštruácia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Dbajte v tomto období na teplé počasie a nepodceňujte počasie.
Doprajte si všetko čo potrebujete, avšak...

+ Svoje zdravie neodkladajte na neskôr, riešte ho okamžite.
Nebojte sa, v ničom nezostanete sami, nemáte sa...