Ako si naordinovať zdravie na tanier

18.03.2017 14:00
úsmev, zuby, žena
Zdravému chrupu prospievajú mliečne zakysané výrobky s vysokým obsahom vápnika. Autor:

Máte zdravotné problémy? Skôr, než sa rozhodnete užívať lieky, vyskúšajte prírodnú medicínu.

Black list

Správna kombinácia jedál dokáže predísť problémom so spánkom, s vypadávaním vlasov, so zlým chrupom či so slabou koncentráciou. Lekárničku tak nechajte ešte na niekoľko dní zatvorenú. Vytvorte si black a white list. Na čiernu listinu si napíšte zoznam zdravotných problémov vrátane potravín, ktoré ich zapríčiňujú alebo zhoršujú. Ten „dobrý“ zoznam sa naopak bude skladať zo zdraviu prospešných surovín. A tu je návod, ako si vyskladať stravu a zabrániť viacerým zdravotným ťažkostiam.

Zlý spánok

V prípade, ak chcete zaspať pred polnocou, doprajte si posledný dúšok kávy najskôr do druhej hodiny popoludní. To isté platí aj o kolových nápojoch. Káva i väčšina sladených nápojov vrátane čajov obsahujú prírodné alkaloidy kofeín a teín, ktoré stimulujú organizmus. Paradoxne, chabý spánok môžu spôsobiť aj ťažké vyprážané jedlá, pizza alebo jedlo z fast foodov. Po nich síce zaspíte, ale plný žalúdok sa postará o nekvalitný a prerušovaný spánok. Tradične najlepším receptom na nočný odpočinok je zopár dúškov zohriateho mlieka, kravského alebo sójového, s medom alebo banánom. Med vyrovná hladinu cukru v krvi a banán zlepšuje náladu skrz zvyšovanie hormónu dobrej nálady serotonínu.

Zdravé zuby a vlasy

Ak patríte k ľuďom so sklonom ku kazivosti zubov alebo vás trápi vypadávanie vlasov, definitívne sa rozlúčte so sladkosťami, okrem kvalitnej horkej čokolády a alkoholom. Pozor si dávajte aj pri konzumácií citrusových plodov. Kyseliny z čerstvej limetkovej alebo citrónovej šťavy môžu z dlhodobého hľadiska poškodiť zubnú sklovinu. Chrupu „po chuti“ sú však mliečne zakysané výrobky s vysokým obsahom vápnika, kiwi obsahujúce vitamín C či mrkva s betakaroténom. O krajšiu hrivu sa postarajú arašidové maslo s prospešnými rastlinnými tukmi, vajíčka, listová zelenina, sladké zemiaky a oriešky.

Chytro myslite a chudnite

Červené mäso (bravčové a hovädzie) spomaľuje mozog, rovnako i tučné syry a sladkosti, ktoré obsahujú kombináciu nezdravých stužených tukov a cukru. Cukor zo sladkostí (disacharóza) je vysoko koncentrovanou látkou, ktorá prudko zvyšuje hladinu glukózy v krvi, výsledkom čoho sú prudké výkyvy nálad sprevádzané silnou únavou. Bystrému mozgu, ale dokonca i štíhlej línii naopak prospieva mäso z morských, ale i sladkovodných rýb, strukoviny, orechy a zelenina každého druhu. Jesť zdravo sa pritom oplatí ráno, na obed a najneskôr dve až tri hodiny pred spaním.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zuby #zdravé potraviny #výživa #vlasy #spánok #nechty #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk