Najjednoduchší trik pre lepší spánok!

Zasa ste sa celú noc prevaľovali zo strany na stranu, počítali ovečky a spánok neprichádzal? Vedci teraz zistili, že ho možno zlepšiť vďaka jednoduchému triku.

09.03.2017 13:00
žena,spánok,odpočinok,relax,sen Foto:
Stačí tak málo...
debata (1)

Viac denného svetla a čerstvý vzduch

V časopise Current Bilogy zverejnili štúdiu, podľa ktorej vzniká nerovnováha medzi umelým a prirodzeným svetlom, a to narúša náš nočný spánok. Viac času strávime v elektrickom osvetlení (kancelária) ako na slnku. To opäť prináša náš cirkadiánny cyklus do nerovnováhy. Naše vnútorné hodiny nevedia presne, kedy je čas spánku a bdenia.

Účastníci stanovačky

V snahe zistiť, ako sa fázy spánku a bdenia v prírode menia, poslali účastníkov štúdie na stanovačku. Stačili dva dni a ich spánkový rytmus sa zmenil. Na spánok sa ukladali skôr, spali tvrdšie a prebúdzali sa ráno načas a odpočinutí. Vedci mohli okrem iného zistiť aj to, že podiel spánkového hormónu melatonínu v krvi sa u dobrovoľníkov vo voľnej prírode zvýšil o takmer dve hodiny skôr v porovnaní s dobrovoľníkmi, ktorí nemali denné svetlo, ani veľa čerstvého vzduchu.

Prechádzka pred spaním

Čo si z toho môžeme odniesť? Viac denného svetla a čerstvého vzduchu nám pomáhajú lepšie sa prispôsobiť našim biologickým hodinám. Aj z toho dôvodu sa pred spaním odporúča aspoň 30-minútová prechádzka.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #spánok #biologické hodiny #Melatonín #svetlo #čerstvý vzduch #bdenie

+ Podporujte svoju imunitu vitamínmi, môžu byť aj vo forme ovocia.
Využite každú príležitosť, ktorá sa ponúka,...

+ Ranné cviky by vám prospeli viac ako si myslíte.
Vždy máte viac možností, preto sa nerozhodujte unáhlene....