Zhrbený chrbát vám pridáva roky. Vystrite sa!

Dávajte si pozor na to, ako držíte telo. Nielen pri sedení, ale aj pri chôdzi.

23.12.2016 11:00
chrbát, bolesť Foto:
Máte bolesti chrbta? Treba posilniť jeho svaly.
debata

Držanie tela

Ak chcete pôsobiť mlado s viežo, zamerajte sa na správne držanie tela. Ak sedíte osem hodín za počítačom, chrbát prirodzene hrbíte. Preto je dôležité každodenné cvičenie, ktoré pomáha práve správnemu držaniu tela. Zároneň si dávajte pozor, ako držíte telo pri chôdzi. Spojte lopatky a hlavu ťahajte hore. Jednoduchou pomôckou je kniha na hlave, ktorá vám napovie, či telo držíte správne.

Posilňujte svaly

Aby ste sa nehrbili a vaše telo nepôsobilo unavene, musíte chrnát nielen uvoľňovať, ale aj posilňovať. Ochabnuté svaly neplnia svoju úlohu, telo neudržia a vy potom sedíte krivo. To sa odráža nielen na bolesti chrbta, ale aj na jeho následnom držaní. Naučte sa zopár posilňovacích cvikov na chrbát a tešte sa zo zmeny. BOlesť ustúpi a vy razom omladnete.

Seďte správne

Ako sedieť v kancelárii správne? Návod je jednoduchý: Chrbát je vystretý, ramená a spodná časť chrbtice by sa mali dotýkať operadla stoličky. To si nastavte do sklonu 100 až 110 stupňov. A takisto pozor na nohy. Kolená majte pokrčené v pravom uhle, pričom chodidlá by mali byť celou plochou na zemi. Aby boli kolená vo vyššej polohe ako oblasť bokov, položte si chodidlá na podložku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #chrbát #Telo #kancelária #posilňovanie
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Zhorší sa vám dýchanie, preto schody vynechajte a zvoľte radšej výťah.
Svojho kolegu pozorne počúvajte,...

+ Dávajte veľký pozor na pohlavné choroby, prípadne neželané tehotenstvo.
Riešite veľa povinností naraz. Ak...