Švihadlo dostane vaše telo do pozoru!

Obyčajné švihadlo? Možno áno, ale keď viete, ako ho používať, dá vám poriadne zabrať.

28.05.2016 17:00
švihadlo, cvičenie, pláž Foto:
Skákať cez švihadlo môžete takmer všade.
debata

Kto by si nepamätal švihadlo ešte z detských čias? Veď patrilo k povinnej výbave každého z nás. A je na mieste, ak sa k nemu vrátite aj v dospelosti. „Napríklad boxeri ho používajú na zvýšenie kondície. Na skákanie v ringu sa potrebujú niekde pripraviť. A postupne sa švihadlo začína tešiť čoraz väčšej popularite aj medzi nadšencami fitnesu,“ hovorí tréner Roland Kelemen.

Koľko kalórií spálite

V čom tkvie jeho tajomstvo? „Skákanie cez švihadlo zabezpečuje vysoké hodnoty spálených kalórií, 762 za hodinu. Pri výskoku všetky svaly nôh takmer ,explodujú‘, aby dostali telo na okamih do vzduchu. Následne svaly horných končatín pretočia švihadlo, čím sa dosiahne dostatočne silný podnet pre spaľovanie,“ dodáva tréner.

Aké dlhé švihadlo vybrať?

Uchopte ho za konce, postavte sa na jeho stred jednou nohou – ak sú konce po zodvihnutí pri úrovni ramien, môžete začať skákať, dĺžka švihadla je správna. V prípade, že je švihadlo dlhé, jednoducho si ho omotajte okolo dlaní.

Ako skákať

Počas skákania sa treba zamerať na jeden bod pred vami. Lakte držte čo najbližšie pri tele a kolená sú mierne pokrčené. Výška výskoku je len taká, aby sa švihadlo dostalo pod nohy. Šetríte tým kolená a dokážete skákať dlhšie. Dobré je počúvať počas skákania hudbu a pohybovať sa podľa rytmu.

Na čo myslieť pri skákaní

  • Pri skákaní cez švihadlo nie je vhodné skákať na tvrdom povrchu (na betóne), zvoľte plochu, ktorá aspoň čiastočne tlmí nárazy pri skákaní.
  • Aby ste zabránili tvrdým dopadom, vyberte si kvalitnú obuv, napríklad bežeckú.
  • Po skákaní sú dôležité kompenzačné, uvoľňujúce cvičenia. Určite zaraďte vis (na rebrinách, na hrazde, na konári či na detskej preliezačke). Vis po skákaní ocení vaša chrbtica, najmä medzistavcové platničky.
  • Takisto nezabudnite na strečing po tréningu, vďaka ktorému predídete skráteniu svalov.
  • Ľuďom s problémami s kĺbmi či obehovým systémom sa intenzívne skákanie neodporúča.

Článok vyšiel v novej ženskej prílohe Pravdy – v magazíne MiA.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #cvičenie #kondícia #švihadlo #spaľovanie tukov #skákanie

+ Dnes je čas na relax, nemusíte robiť veci na sto percent, oddychujte.
Nerobte si zásluhy na cudzej práci, nič...

+ Nič v malom množstve neuškodí, avšak dávajte pozor na žlčník.
Nešetrite na zážitkoch, tie vám zostanú v pamäti...