Cviky na rýchle doplnenie energie počas dňa!

Súrne potrebujete nakopnúť, no nepomáha káva, čerstvý vzduch ani energetické nápoje.

16.04.2016 17:00
meditácia, meditovanie, relax Foto:
Meditácia uľavuje od stresu a pomáha prekonať vyčerpanosť.

Skúste zdravý, spoľahlivý a vysoko funkčný spôsob, ako do žíl dostať okamžite príval energie. Pomôže vám správne cvičenie.

Drepy

Ich potenciál využívame málokedy. Drepovanie vám dodá viac energie ako dvojité espresso. Tajomstvo je v aktivácii najväčších svalov na tele. Tie rozhýbu srdce, prúdenie krvi, do pľúc nasajete viac kyslíka. Už len vďaka tomu budete nabudenejšie. Ak chcete efekt drepov ešte viac boostovať, nerobte drepy do vystretia kolien. Klesnite čo najhlbšie, ale zdvihnete sa len do takej miery, aby ste nevystreli kolená a zastavili s v najväčšom napätí stehien. Chvíľu počkajte a znovu klesnite. Tým, že pocítite bolesť, začnú sa vyplavovať endorfíny a tak budete mať nielen energiu, ale aj pozitívnu náladu.

Sviečka

Nedá sa síce spraviť na dlhej porade, ale pri domácej práci, alebo doobeda v zamknutej kancelárii stojí na to dať si 10 minút sviečky. Ľahnete si na zem, chytíte sa pod lopatkami, bradu opriete na hrudník a nohy zdvihnete hore. Pokojne dýchajte. Stačí pár minút a vaše telo ožije. Mozog sa prekrví a na niečo také ako únava si ani nespomeniete. Výhodou tejto pozície je nielen osvieženie, ale aj nárast kreativity. Prekrvenie mozgu už mnohým ľuďom pomohlo vyriešiť otázku, s ktorou celý deň nevedeli pohnúť. Tento cvik účinkuje aj vtedy, ak si myslíte, že vám už nepomôže nič, iba „zápalky do očí.“

Skáčte

Na skákaní je niečo fascinujúce. Kto obdivuje, koľko energie majú deti, nech si všimne, ako veľa a často skáču. Nebude to vyzerať vôbec smiešne, ak sa aj v práci vyzujete a zaskáčete si cez švihadlo. Nemusíte prepotiť blúzku, ale pár preskokov spraví svoje. Budete sa cítiť ako znovuzrodená. Skoky cez švihadlo aktivujú nielen svaly nôh a zadku, ale aj brucha a rúk, zapája sa aj mozog, aby zosúladil koordináciu pohybov a aktivoval centrá stability. Po skákaní na švihadle sa budete cítiť, akoby vás niekto oblial živou vodou.

Meditácia

Aj mentálne cvičenie je cvičenie a meditácia extrémne uľavuje od stresu a pomáha prekonať fázy absolútnej vyčerpanosti. Pohodlne sa usaďte a sústreďujte sa výlučne na svoj dych. Dýchajte zhlboka, do bránice a všetky myšlienky vyžeňte ďaleko od seba. Ste len vy a váš dych, ktorý vdychujte nosom a vydychujete ústami. Na nabratie duševných síl stačí päť minút. Desať minút pre rýchly reštart celého organizmu. Ľudia, ktorí dokázali meditovať 15 minút, tvrdia, že sa cítia svieži, akoby si pospali minimálne štyri hodiny.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #energia #cvičenie #meditácia #skákanie