Vajíčka na raňajky? Sú aj lepšie zdroje bielkovín!

, 30.11.2015 09:00
vajíčka
Vajíčka na raňajky. Ozaj najzdravšie raňajky? Autor:

Propagátori diét s vysokým obsahom bielkovín (napríklad Atkinsova, Dukanova, rôzne formy paleo a podobne), tvrdia, že jednou z najlepších potravín na raňajky sú vajíčka.

Vajíčka – najlepšie raňajky?

Argumentujú napríklad výskumom, pri ktorom boli porovnávané tri druhy raňajok. Vajcia s hriankou, kukuričné lupienky s mliekom a croissanty. „Je jasné, že pri takomto porovnaní vyjdú vajcia najlepšie. Lenže ja predsa odporúčam úplne iné raňajky, nie kukuričné lupienky a croissanty. Beriem pri tom do úvahy dlhoročný výskum zo sveta a naše vlastné desaťročné skúsenosti s klientmi,“ tvrdí odborník na výživu, MUDr. Igor Bukovský.

Vajíčka, áno, ale bez tuku

Igor Bukovský odporúča: „Ak chcete jesť vajcia a nemáte na ne alergiu, nech sa páči, ale nezabudnite: Treba ich pripravovať bez pridaného (živočíšneho) tuku. Uvarené natvrdo sú najvhodnejšia forma tepelnej úpravy.“

Orechy, tofu, kefír…

Bezpečné zdroje kvalitných bielkovín? Bukovský ich pozná dosť. Patria sem orechy, strukovinové nátierky, tofu, sójové mlieko a jogurty, nízkotučné živočíšne mlieka, kefíre, acidofilné mlieko, jogurty a nízkotučný cottage cheese.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#raňajky #orechy #vajíčka #jogurt #bielkoviny #živočíšny tuk #kefír #tofu
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zaujímajte sa viac o vaše zdravie, vek vám pribúda a choroby tiež.
Ponúkané peniaze môžete odmietnuť,...

+ Teplé kúpele pre vás môžu byť ten najlepší spôsob relaxácie.
Myslite na zadné dvierka, rodinu...