Vajíčka na raňajky? Sú aj lepšie zdroje bielkovín!

, 30.11.2015 09:00
vajíčka
Vajíčka na raňajky. Ozaj najzdravšie raňajky? Autor:

Propagátori diét s vysokým obsahom bielkovín (napríklad Atkinsova, Dukanova, rôzne formy paleo a podobne), tvrdia, že jednou z najlepších potravín na raňajky sú vajíčka.

Vajíčka – najlepšie raňajky?

Argumentujú napríklad výskumom, pri ktorom boli porovnávané tri druhy raňajok. Vajcia s hriankou, kukuričné lupienky s mliekom a croissanty. „Je jasné, že pri takomto porovnaní vyjdú vajcia najlepšie. Lenže ja predsa odporúčam úplne iné raňajky, nie kukuričné lupienky a croissanty. Beriem pri tom do úvahy dlhoročný výskum zo sveta a naše vlastné desaťročné skúsenosti s klientmi,“ tvrdí odborník na výživu, MUDr. Igor Bukovský.

Vajíčka, áno, ale bez tuku

Igor Bukovský odporúča: „Ak chcete jesť vajcia a nemáte na ne alergiu, nech sa páči, ale nezabudnite: Treba ich pripravovať bez pridaného (živočíšneho) tuku. Uvarené natvrdo sú najvhodnejšia forma tepelnej úpravy.“

Orechy, tofu, kefír…

Bezpečné zdroje kvalitných bielkovín? Bukovský ich pozná dosť. Patria sem orechy, strukovinové nátierky, tofu, sójové mlieko a jogurty, nízkotučné živočíšne mlieka, kefíre, acidofilné mlieko, jogurty a nízkotučný cottage cheese.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#raňajky #orechy #vajíčka #jogurt #bielkoviny #živočíšny tuk #kefír #tofu
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Slnečné dni využite na prechádzky v prírode, prospeje vám to.
Rozširujte si svoje kontakty a komunikujte,...

+ Ak potrebujete deň sami pre seba, urobte si ho.
Nový týždeň, nové úlohy a práca, začnite na tom...