5 potravín, po ktorých ľahko zaspíte

, 20.10.2015 17:00
nespavosť
Nespíte? Autor:

Poznáte ten pocit? Nad ránom sledujete budík, ako pomaly sa hýbe ručička. Namiesto toho, aby ste o tomto čase spali. Na mieste býva otázka: Čo ste jedli?

Mlieko

Mlieko s medom – tento recept je asi dobre známy všetkým. V období, kedy nás trápi nespavosť, radi po ňom siahneme a sladko zaspíme. Mlieko totiž obsahuje aminokyselinu tryptofán. Ten telo potrebuje na to, aby vytváralo sérotonín. A sérotonín, ako je už dobre známe, je náš hormón šťastia a dobrého pocitu. Čím vyššiu máme hladinu sérotonínu, tým pokojnejšie a uvoľnenejšie sa cítime. Súvisí to samozrejme aj so spánkom.

Kakao a tmavá čokoláda

Odteraz budú mať všetci maškrtníci a maškrtníci dobrú zámienku, prečo pred spaním siahnúť ešte po kúsku čokoládky alebo vypiť kakao. Tryptofán, ktorý obsahujú, má rovnaký účinok ako mlieko a pomáha preto proti nespavosti.

Uspávacia trojka: Čokoláda, mlieko, kakao.
Uspávacia trojka: Čokoláda, mlieko, kakao. Autor: SHUTTERSTOCK

Ovos a ovsené vločky

Ďalšia potravina, ktorá obsahuje tryptofán a možno ju zaradiť do skupinky protinespánkových bojovníkov. Keďže ovos, tak aj ovsené vločky.

Kešu oriešky

Rovnako efektívne ako ovsené vločky sú aj oriešky, napríklad kešu alebo mandle. Nie každý však znesie misku ovsenej kaše či za hrsť orechov pred spaním. V takomto prípade môžete spánkové potraviny skombinovať. Uvarte si horúcu čokoládu a nasekajte si do nej mandle. Alebo k nej pochrúmte zopár kešu orieškov. Účinná kombinácia lieku je na svete.

Banány

Komu oriešky či ovsené vločky na večer nerobia dobre – majú pocit, že im dlho ležia v žalúdku, alebo kto neľúbi mlieko, môže siahnúť po banánoch. Keďže toto ovocie obsahuje horčík, uvoľňuje svaly a vitamín B zas pridá telu spánkový hormón melatonín.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#sérotonín #spánok #mlieko #Melatonín #nespavosť #horčík #tryptofán
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku