Ako zhodiť kilogramy rýchlo a bezpečne

Dovolenkové rezorty a all inclusive služby vedia s líniou markantne zamávať. Preto je čas dať sa dokopy a zbaviť sa tuku minimálne tak, aby ste to boli opäť, "zasa vy".

23.09.2015 09:00
kardio tréning, cvičenie, fitnes Foto:
Efekt kardio tréningu ešte pred raňajkami je na spaľovanie tuku výraznejší.

Zabudnite na zázračné preparáty, chudnutie bez obmedzení a športu. Zdravo a rýchlo, tak sa chudne najlepšie!

Cvičenie namiesto raňajok

Lepšie povedané, ešte pred raňajkami. 30 minút aeróbnej aktivity je recept každého trénera, ako doplnok výživy a silových cvičení pri chudnutí. Efekt takéhoto kardio tréningu je na spaľovanie tuku ešte výraznejší, ako keď ho zaradíte na večerné hodiny. Srdce udržiavajte vo frekvencii spaľovania tuku a telo začne čerpať zo zásoby. Navyše jedlo po takomto cvičení sa inak transformuje a dodáva výživu svalom, pričom menej nafukuje tukové bunky. Podľa laboratórnych testov cvičenie pred raňajkami spaľovalo o 33% tuku viac ako rovnaký kardio tréning po raňajkách.

Pomôže aj kardio po námahe

S cvičením nalačno to netreba preháňať. Určite si treba dopriať pred tým aspoň tri deci vody s citrónom. Telo má však aj ráno zásoby na zhruba 60 – 90 minút aktívneho pohybu, takže kolapsu sa báť netreba. Ak sa na ranný beh, alebo bicykel necítite, zaraďte kardio na koniec silového cvičenia, nie na jeho začiatok. Vtedy je už glukóza spálená a telo nemá inú možnosť ako spaľovať tuky. Pozor, aj tu platí, že sa treba držať v rozmedzí 50 – 70% maximálnej srdcovej frekvencie, inak pri vyššej frekvencii telo nedokáže dobre distribuovať kyslík a vy sa zadýchate, unavíte, ale tukmi nepohnete.

Zapojte čo najviac svalov

Väčší počet opakovaní je určite vhodným silovým tréningom. Ten je však dobré obohatiť kardiom, pri ktorom zapojíte čo najviac svalov. Preto napríklad cyklistika na stacionárnom bicykli bude mať na chudnutie menší efekt ako orbitrek, alebo cvičenie angličákov, cviky s kettlebellom, alebo Nordic Walking. Snažte sa vždy zapojiť čo najviac svalov a uvidíte, že ďaleko predbehnete tie, čo sa obmedzia len na jednu športovú aktivitu.

Cvičte nohy

Rezignuje na ne veľa žien aj mužov. Pritom nohy sú spolu so zadkom najväčšími svalovými partiami. To znamená, že spaľujú aj najviac energie. Pravidelným posilňovaním nôh získate rýchlejšie spaľovanie energie a váš metabolizmus bude pracovať na úplne inej úrovni, ako keď sa zameriate len na ruky a brucho.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #cvičenie #chudnutie #kardio tréning #spaľovanie tukov