Dokonalý hlboký a výdatný spánok? Dýchajte nosom

Aj vy sa ráno budíte dolámaná, unavená a mrzutá - je celkom možné, že dôvodom bude nesprávne dýchanie počas spánku.

, 26.09.2015 08:00
spánok - nahota - nahá žena v posteli Foto:
Spánok na bruchu je vhodnejší - vtedy nemáte tendenciu dýchať ústami.
debata

Ak spíte s otvorenými ústami, môže sa to odraziť na zlej koncentrácii počas dňa, pocitoch únavy či zlej nálade. Pokiaľ by ste chceli spať lepšie, mali by ste skúsiť dbať na nasledovné:

  1. Nejesť pred spánkom aspoň dve hodiny – proces trávenia totiž zintenzívňuje dýchanie a presne to, čo chcete vy, je zjemnenie dýchania.
  2. Spite v dobre vetranej miestnosti, ktorá nie je prepchatá nábytkom – v zaplnenej miestnosti máme tendenciu dýchať príliš hlboko a ústami.
  3. Skúste zaspávať na boku (ľavom) alebo na bruchu – poloha ležiac na chrbáte je pre dýchanie ústami to najhoršie.
  4. Už pri zaspávaní sa pokúste držať ústa zatvorené. Nesústreďujte sa na to, ale skúste to robiť ako prirodzený krok pri ukladaní sa do postele.
  5. Cvičte dýchanie nosom. Začnite najprv hlbokými nádychmi a výdychmi, postupne zopakujte, ale už s jemnejším dýchaním.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #spánok #dýchanie #ústa #zaspávanie
Flowers

+ Doprajte si potešenie z jedla, vyskúšajte niečo nové a pritom zdravé.
Prekvapí vás väčší balík, nie je však...

+ Vyskúšate deň bez jedla, budete piť zeleninové nápoje a veľa vody.
Dnes sa všetko bude vyvíjať priaznivo, vy sa...