Dokonalý hlboký a výdatný spánok? Dýchajte nosom

Aj vy sa ráno budíte dolámaná, unavená a mrzutá - je celkom možné, že dôvodom bude nesprávne dýchanie počas spánku.

, 26.09.2015 08:00
spánok - nahota - nahá žena v posteli Foto:
Spánok na bruchu je vhodnejší - vtedy nemáte tendenciu dýchať ústami.

Ak spíte s otvorenými ústami, môže sa to odraziť na zlej koncentrácii počas dňa, pocitoch únavy či zlej nálade. Pokiaľ by ste chceli spať lepšie, mali by ste skúsiť dbať na nasledovné:

  1. Nejesť pred spánkom aspoň dve hodiny – proces trávenia totiž zintenzívňuje dýchanie a presne to, čo chcete vy, je zjemnenie dýchania.
  2. Spite v dobre vetranej miestnosti, ktorá nie je prepchatá nábytkom – v zaplnenej miestnosti máme tendenciu dýchať príliš hlboko a ústami.
  3. Skúste zaspávať na boku (ľavom) alebo na bruchu – poloha ležiac na chrbáte je pre dýchanie ústami to najhoršie.
  4. Už pri zaspávaní sa pokúste držať ústa zatvorené. Nesústreďujte sa na to, ale skúste to robiť ako prirodzený krok pri ukladaní sa do postele.
  5. Cvičte dýchanie nosom. Začnite najprv hlbokými nádychmi a výdychmi, postupne zopakujte, ale už s jemnejším dýchaním.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #spánok #dýchanie #ústa #zaspávanie

+ Je najvyšší čas začať cvičiť vonku, budete sa cítiť vo svojom tele lepšie.
Zrada sa v pracovnej oblasti...

+ Neležte len doma v posteli, vaša chrbtica trpí, choďte sa radšej prejsť.
Nedávajte si stále dôvody prečo...