Dokonalý hlboký a výdatný spánok? Dýchajte nosom

, 26.09.2015 08:00
spánok - nahota - nahá žena v posteli
Spánok na bruchu je vhodnejší - vtedy nemáte tendenciu dýchať ústami. Autor:

Aj vy sa ráno budíte dolámaná, unavená a mrzutá - je celkom možné, že dôvodom bude nesprávne dýchanie počas spánku.

Ak spíte s otvorenými ústami, môže sa to odraziť na zlej koncentrácii počas dňa, pocitoch únavy či zlej nálade. Pokiaľ by ste chceli spať lepšie, mali by ste skúsiť dbať na nasledovné:

  1. Nejesť pred spánkom aspoň dve hodiny – proces trávenia totiž zintenzívňuje dýchanie a presne to, čo chcete vy, je zjemnenie dýchania.
  2. Spite v dobre vetranej miestnosti, ktorá nie je prepchatá nábytkom – v zaplnenej miestnosti máme tendenciu dýchať príliš hlboko a ústami.
  3. Skúste zaspávať na boku (ľavom) alebo na bruchu – poloha ležiac na chrbáte je pre dýchanie ústami to najhoršie.
  4. Už pri zaspávaní sa pokúste držať ústa zatvorené. Nesústreďujte sa na to, ale skúste to robiť ako prirodzený krok pri ukladaní sa do postele.
  5. Cvičte dýchanie nosom. Začnite najprv hlbokými nádychmi a výdychmi, postupne zopakujte, ale už s jemnejším dýchaním.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#spánok #dýchanie #ústa #zaspávanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Oddeľte od seba pracovné a rodinné povinnosti, uľaví sa vám.
Dôverujte svojim pocitom, privedú vás v...

+ Nič nestojí zato aby ste si podlomili zdravie, dbajte nato.
K zadanej úlohe pristupujte intuitívne,...