Cítite chronickú únavu? Príčin môže byť niekoľko!

Už po zobudení sa cítite uťahaná, cez deň sa bez kávy ani neudržíte na nohách, večer padáte do postele, ale zaspať nemôžete.

15.09.2015 17:00
únava, depresia, smútok Foto:
Chronickou únavou trpia najčastejšie ľudia, ktorí sa prestali hýbať.

Syndróm chronickej únavy je takpovediac civilizačným ochorením. Ospalosť však nie je jediným negatívom, ktoré prináša.

Jednoducho málo spíte

Diskusie o tom, koľko treba spať, narážajú na zákony fungovania tela. Náš organizmus je konštruovaný na pravidelný 8-hodinový odpočinok. Menej spánku ako 6 hodín už pôsobí negatívne na nervovú sústavu. Robí ženy hysterickejšie, depresívnejšie a predráždené. Dospávanie cez víkend vám zasa rozhodí biologické hodiny a tak so spánkom začnú skutočné problémy.

Prokrastinujete

Odkladanie vecí odoberá energiu. Neustále myslíte na to, čo sa vám nechce urobiť. Hľadáte milióny dôvodov, prečo problém posunúť. Neustále držanie si nepríjemných úloh na pamäti vyčerpáva a pokojne zaspať je takmer nemožné, keď viete, koľko toho máte pred sebou. Ste v začarovanom kruhu, z ktorého sa dostanete len tak, že všetko nepríjemné okamžite urobíte, alebo jednoducho na to rezignujete, ale viac sa k tomu vracať nebudete.

Málo cvičenia

Chronickou únavou trpia najčastejšie ľudia, ktorí sa prakticky prestali hýbať. Neustále zaťaženie mozgu spôsobuje, že cítite psychickú únavu, ale svaly vo vašom tele sa jednoducho zo sedenia na stoličke dostatočne nevybili. Táto disharmónia je zodpovedná za potrebu odpočinku pre mozog, no zároveň telo nie je dostatočne unavené, aby potrebovalo spať. Už dvadsať minút cvičenia každý deň vás paradoxne môže zhruba po šiestich týždňoch zbaviť chronickej únavy a pomôže vám cítiť sa fit.

Konzumujete málo železa

Hovädzie mäso, fazuľa, tofu, vajíčka, tmavá listová zelenina, orechy. Ak nemáte dostatok týchto potravín na tanieri, práve to môže spôsobovať chronické vyčerpanie. Chýba vám železo. Bez neho sa svaly a bunky okysličujú nedostatočne, čo spôsobuje, že sa zadýchate na prvom poschodí a neustále máte pocit, akoby ste si potrebovali pospať. Skúste obohatiť stravu o pokrmy bohaté práve na železo.

Preskakujete raňajky

Ak telo po zobudení nedostane dávku cukrov aj bielkovín, cez deň to už jednoducho nedobehne a ostane ako sa hovorí nenaštartované. Počas dňa si strážte aj pitný režim. Až 20% prípadov únavy spôsobuje nedostatok tekutín.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #cvičenie #depresia #spánok #železo #chronická únava