Kúsky zdravia v sezamových semienkach: Ako ich dostať do jedálnička?

Sezamové semienka staroveké národy doslova uctievali. Ich benefity sú dobre známe aj dnes. Akurát často riešime, ako vlastne túto zdravú potravinu zaradiť do jedálnička.

13.09.2015 08:00
Sezam môžete pridávať do rozličných šalátov. Foto:
Sezam môžete pridávať do rozličných šalátov.
debata

Sezam je bohatý na mnohé vitamíny a minerály. Nachádza sa v ňom železo, horčík, mangán, vápnik či fosfor. Obsahuje tiež celý rad vitamínov B, vitamín E, nenasýtené mastné kyseliny, proteíny a len minimum sacharidov. Väčšinu semiačka tvoria zdravé tuky. Neslobodno zabúdať ani na vlákninu, ktorá má špeciálne v sezame zložku podieľajúcu sa na znižovaní cholesterolu, cukru v krvi a úprave krvného tlaku.

Sezam najčastejšie konzumujeme na pečivo. Sezamová posýpka sa objavuje už na potravinách v obchodoch, prípadne si vlastné slané pagáčiky či pečivo zdobíme a ochucujeme práve takto. Sezam však môžete využiť aj pri obaľovaní mäsa – vytvoríte tzv. krustu. Zaujímavou alternatívou je napríklad obaľovaný losos v sezame.

Ďalšia, veľmi jednoduchá alternatíva, sú šaláty. Sezamom môžete dochucovať klasický listový šalát, ale tiež napríklad cestovinové šaláty. Zaujímavou alternatívou je sezamový olej nakombinovaný v dresingu. Sezamové semienka sa nemusíte obávať pridať do smoothie či zeleninových štiav. A v neposlednom rade sú to sladké maškrty. Práve so sezamom dokážete vytvoriť zdravšie alternatívy takýchto pochúťok.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zdravie #jedálniček #sezam

+ Ak vás niečo desí, rýchlo to spravte, potom vás už nebude mať čo desiť.
Nákup kvalitných vecí za dobrú cenu...

+ Jednoduché dýchacie cvičenia môžu okamžite znížiť pocit úzkosti.
Nerobte nič na vlastnú päsť, s vašim tímom vám...