Schudnite vďaka vláknine. Kde jej je najviac?

, 26.08.2015 11:00
jablko, vláknina
Aj v jablku je vlákniny požehnane. Autor:

Všade počúvame, keď chceme čo-to efektívne zhodiť. Vlákninu! To slovo je nám dobre známe. Vieme však, o čo ide? Kde sa nachádza? Čo jesť?

Sýtosť vďaka vláknine

Vláknina je pre telo ťažko stráviteľná a zasýti na dlho. A to je práve dôvod, prečo sa vďaka nej naše nadbytočné kilogramy rýchlejšie pováľajú smerom nadol. Veľa vlákniny v strave totiž zaistí, že budeme menej jesť. Pripomeňme tiež, že človek by mal denne prijať cca. 30 gramov vlákniny.

Nízka hustota energie

Termín nízka (objemová) hustota energie znamená počet kalórií na gram potraviny. Balastné látky ju majú veľmi nízku. V prípade, že potraviny obsahujú veľké množstvo vlákniny, ako napríklad celozrnné potraviny, obsahujú aj málo kalórií. Ťažko stráviteľná vláknina má ešte jednu výhodu: Keďže telo potrebuje dlhší čas, kým ju strávi, automaticky spáli viac kalórií ako pri potravinách, ktoré ju neobsahujú.

Potraviny bohaté na vlákninu

Maliny, ríbezle, černice, jablká a banány. To je ovocie, v ktorom sa vlákniny nachádza viac než dosť. Výhodou tiež je, že zároveň obsahujú malé množstvo sacharidov. Čo sa týka zeleniny, oplatí sa do jedálnička zaradiť mrkvu, brokolicu, cviklu, karfiol a fenikel. Veľa vlákniny z obilnín poskytuje raž, špalda, kukurica a jačmeň. Ovsené vločky tiež, avšak nie sladené, tie sú nezdravé. Telo sa poteší aj z orieškov. Lieskové orechy, mandle, arašidy, pistácie a kokos.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zelenina #kalórie #pistácie #vláknina #ovsené vločky #kokos #obilniny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nemali by ste pozerať večerné správy, zvyšuje sa vám krvný tlak.
Nenechajte sa presvedčiť na všetky zľavy,...

+ Pri trávení by vám mohli pomôcť bylinkové čaje.
Nechcite za každú chvíľu len ušetriť, neoplatí sa vám...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk