Jedlá, ktoré v prvom trimestri netreba vynechať

Tehotenstvo je povestné celým spektrom šialených chutí na rôzne jedlá, ktoré ženu pochytia.

16.08.2015 17:00
kyselina listová, listová zelenina Foto:
Listová zelenina má vysoký obsah kyseliny listovej.
debata

Nie je to náhoda, telo si žiada nové vitamíny, minerály aj stopové prvky a to už v prenatálnom vývoji vášho potomka. Nabaľte si v obchode do košíka potraviny, ktoré vám pomôžu naštartovať zdravé tehotenstvo už od prvých dní.

Kyselina listová

Vysoká koncentrácia je obsiahnutá najmä v orechoch, fazuli, citrusových plodoch a zelenej listovej zelenine ako je kel, či špenát. Táto zložka výrazne podporuje vývoj centrálnej nervovej sústavy dieťaťa. Nervový systém sa pritom tvorí už v prvom mesiaci tehotenstva, preto netreba zmienené potraviny odkladať. Všeobecne sa odporúča denná dávka na úrovní 400 mikrogramov denne. Kecia Gaiter, odborníčka na vývoj plodu z Medicínskeho centra v New Yorku hovorí, že kyselinou listovou v prírodnej forme zabezpečíte plodu správny vývoj mozgu aj miechy.

Vitamín C

V prípade pozitívneho tehotenského testu si doprajte vo zvýšenej miere kiwi, mango, čučoriedky, jahody aj pomaranče. Odporúčaná denné dávka 75 mg sa v tehotenstve zvyšuje na 85miligramov. Tento vitamín bude do veľkej miery ochraňovať správny vývoj plodu vo vašom tele a zároveň podporuje vašu odolnosť, ktorá je už v prvých dňoch tehotenstva veľmi dôležitá.

Vápnik

Nezabudnite, že vo vás bude vznikať celá nová kostra, ktorá si vyžaduje značnú porciu vápnika. Dobre padnú mlieko, syry, jogurty, aj brokolica, či tmavá listová zelenina a samozrejme mak. Ten nám môžu závidieť aj americkí vedci, keďže je to kontroverzná plodina, ale na Slovensku patrí k tradícii. 100 gramov maku obsahuje až 122% odporúčanej dennej dávky vápnika. K tomu bielkoviny, vlákninu, minerály aj vitamíny. Počas tehotenstva je veľkým pomocníkom. Navyše podporuje aj zdravý spánok.

Vitamín B6

O jeho pozitívnych vlastnostiach hovorí každý článok venujúci sa výžive. Počas prvých týždňov tehotenstva pomáha všetkým ženám prekonávať ranné nevoľnosti. Nachádza sa v slnečnicových semiačkach, špenáte, hnedej ryži aj mnohých iných potravinách. Je dôležitou živinou pre naštartovanie správnych funkcií nervovej sústavy a funkcií mozgu. Pre dieťa bude veľmi dobrou správnou, ak si ho doprajete.

Omega-3 mastné kyseliny

Zlepšujú vývoj plodu, ale aj kvalitu embryí u žien, ktoré podstúpili umelé oplodnenie. Ideálne je prijímať omega-3 mastné kyseliny vo forme orieškov, tučných rýb a mäkkýšov. Pozor si však treba dať na ryby so zvýšeným obsahom ortuti, ktoré naopak pri tehotenstve môžu výrazne škodiť. Vďaka takto nastavenej výžive naštartuje vaše dieťa správny vývoj a netreba očakávať ani problémy neskôr pri dojčení.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #tehotenstvo #vitamíny #minerály #kyselina listová #listová zelenina

+ Pozor, čo dnes zjete, škodíte tým svojmu žalúdku a črevám.
Čas na zmenu kariéry? Nasledujte svoje srdce a...

+ Budete sa cítiť výborne, najlepšie na prechádzke so svojím psíkom.
Nestrácajte nádej, pokračujte ďalej v sne o...