5 tipov, ako sa vylízať z letnej chrípky

, 04.08.2015 12:00
letná chrípka
Ilustračné foto. Autor:

Chrípka – netýka sa len zimy, kedy ľahko prechladneme. Ochorieť na chrípku, žiaľ, môžeme aj v lete.

Vtedy sú zvýšené teploty ešte nepríjemnejšie. Čo pomáha?

Zemiakový zábal

Zábal podporuje imunitný systém tým, že stimuluje krvný obeh. Štúdia na univerzite v Yale ukázala, že horúce zábaly sú účinnejšie ako studené, ktoré baktérie rozmnožujú potom pomalšie. Zemiaky sú preto dobré, že udržiavajú teplo a uvoľňujú ho postupne. Päť veľkých zemiakov uvarte do mäkka, pretlačte na kašu a uložte do utierky či plienky. Zrolujte a priložte – na hrudník, krk či nohy.

Kamilky

Chrípka sa často spája so zápalom nosových dutín a hrdlom. Spoľahnite sa na harmanček, éterické oleje z neho sú upokojujúce a antibakteriálne. Potrebovať budete dve lyžičky harmančekových kvetov, zalejte ich pol litrom vriacej vody. 15 minút nechajte lúhovať. Pri bolestiach hrdla inhalujte viackrát denne, vydržte 5 minút. Môžete aj kloktať.

Príjemná teplota

Žiaden extrém nie je dobrý. Ani príliš studené, ani príliš teplé, pretože oslabujú náš imunitný systém. Vyhnite sa slnku a oblečte sa, ak vojdete náhle do klimatizovanej miestnosti. Platí to aj pri strave: Nepite príliš studené nápoje a aspoň raz denne si doprajte teplé jedlo.

Vitamínová bomba guava

Výnimočné je toto ovocie tým, že obsahuje neuveriteľné množstvo vitamínu C. A ten pri liečbe letnej chrípky potrebujete. Veľa vitamínu C je tiež v citrusoch, v paprike či v brokolici.

Šport, ale nie vždy!

Pohyb posilňuje imunitný systém, čo už potvrdili mnohé štúdie. Ako optimálna „dávka“ pohybu sa uvádza päť hodín do týždňa. Hýbať sa, robiť čokoľvek. Avšak pozor! Tí, čo to s tréningom preháňajú, dosiahnú, čo nechcú. Zaťažia svoj imunitný systém. Myslite na to, že telo potrebuje aj oddychovať.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#imunita #chrípka #krvný obeh #zemiakový zábal #kamilky #zápal hrdla
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku