Pozor na letné maškrtenie! Nezdravé nahraďte, máme alternatívy!

23.07.2015 07:00
Cviklová šťava dokáže zahnať chuť na sladké.
Cviklová šťava dokáže zahnať chuť na sladké. Autor:

Neporaziteľná chuť na sladké, alebo slané, ale v prvom rade nezdravé. Máte pocit, že napriek horúcemu letu, o ktorom sa tvrdí, že počas neho nám nechutí jesť, vás prepadáva ešte častejšie?

Nuž, nebudete jediná. Maškrtenie je totiž akousi skrytou formou dopĺňania látok, na ktorých sa naše telo stalo závislé. Jeden večer je to čokoládová zmrzlina, druhý čipsy s množstvom soli, no tiež tuku a nezdravých uhľohydrátov a potom napríklad víno, ktoré je zamaskovaným sacharidom.

Lenže, je to práve maškrtenie, ktoré na dennej báze dáva poriadne zabrať nášmu telu, metabolizmu a tiež figúre. Mnoho z nás si ani neuvedomí negatívne následky, pretože v lete sa častejšie venujeme fyzickým aktivitám. Napríklad plávame a to, čo sa nám „nazhromaždilo“ z maškrtenia až tak nevidieť. Lenže, raz sa leto skončí. A pochutnávanie si na nezdravých potravinách zväčša nepominie. Buďte teda prezieravá a dajte tomu stop už dnes.

Namiesto nezdravých súčastí jedálnička si zaobstarajte zdravšie alternatívy, ktoré pomôžu zahnať návalovú chuť na „niečo“ a zároveň budú pre vaše telo prospešné a rozhodne zdravšie. Tak napríklad:

Oriešky

Tuky v nich síce sú, ale pre telo omnoho zdravšie ako v spomenutých čipsoch. Prospievajú srdcu, znižujú cholesterol, lahodia nervovej sústave, priaznivo ovplyvňujú činnosť mozgu.

Tmavá čokoláda

Nie, kilá, ale dve-tri kocky tmavej čokolády s vysokým obsahom kakaa (ideálne 70% a viac) pomôžu zahnať chuť na sladké. Navyše kakao veľmi priaznivo vplýva na naše telo a obsahuje množstvo látok, ktoré pomáhajú srdcu, ale tiež napríklad zlepšujú koncentráciu.

Jablká

Môžete si dať aj sušené (no nie kandizované!), ale najlepšie sú klasické štvrtky čerstvého jabĺčka. Určite zaženú chuť na nejakú sladkú bombu a pritom znižujú hladinu cukru v krvi a zlepšujú trávenie. Pomáhajú tiež k zlepšeniu imunity.

Chia semienka

Nová móda, poviete si, tieto chia semienka. Ale ich chuť a zloženie sa javia ako ideálny doplnok stravy, ak chcete mlsať. Samozrejme, nebudete ich jesť po hrstiach, ale pridajte si ich napríklad do jogurtu.

Šťava z červenej repy

Neobsahuje také vysoké množstvo cukru, ale zároveň naše mlsné jazýčky dokáže ukojiť. Môžete ju zmiešať aj s jablkovou šťavou. Pôsobí blahodárne na trávenie, hladinu cukru v krvi a tiež pomáha k zlepšeniu činnosti svalov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#leto #chudnutie #jedlo #maškrtenie #línia #alternatíva #nezdravé
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku