Behajte ráno po káve! Viac spálite, aj sa prebudíte

, 25.06.2015 07:00
ranný beh, beh
Behať ráno má väčší zmysel - pre tých, čo chcú zhodiť. Autor:

Kedy spálime behom viac? Ráno bezprostredne po prebudení, alebo pred odchodom na nočný spánok?

Medzi štvrtou a šiestou

Skorý ranný beh má svoje neodškriepiteľné výhody. Ocenil to každý, kto si to už vyskúšal. Napokon, väčšina z nás nemá na výber. Po tom, čo sme si spokojne žili s výhovorkou, že na beh nemáme čas, našli sme si ho jedine ráno pred tým, ako sme sa na niekoľko hodín „zastrčili“ do kancelárie, alebo večer, keď sme sa z tej kancelárie vrátili domov. Napriek tomu odborník na výživu a športový expert, Roman Daucher, pre rakúsky časopis Woman povedal: "Tréningy v skorých ranných hodinách alebo neskoro večer, sú pre ľudský biorytmus veľmi stresujúce. Najefektívnejšie je podľa jeho slov behať medzi 16–18 hodinou.

Nič nejesť

Dôležité však je, čo chce človek, ktorý pravidelne behá, dosiahnuť. Chce mať kondičku, alebo zhodiť? Tí, čo chcú zhodiť nadbytočné kilogramy, mali by zvážiť ranný beh – krátko po prebudení a pred raňajkami. Dodržať treba ešte jedno pravidlo. Behať rýchlo a intenzívne a ešte raz: Nič predtým nejesť. Ale pozor. Ak nie ste v kondícii a s behom sa ešte len spoznávate, potom pre vás platí: Pomaly ďalej zájdeš. Začnite pomaly a postupne zrýchľujte.

Telo sa prebudí

Ak si myslíte, že po rannom behu budete unavení a tým pádom budete v práci unavená, mýlite sa. Opak je pravdou. „Popri spaľovaní tukov sa spravidla aktivuje svalová pumpa, vďaka ktorej sa celý organizmus dostane do švungu.“

Zhoďte viac

Pred behaním vypite pol litra vody a malé espresso. Vaše telo tak spáli až o 25 percent tukov viac.

Čo na raňajky?

Tie Roman Daucher odporúča dopriať si až v kancelárii. Z čoho by mali pozostávať? „Najlepšie sú zložité sacharidy,“ radí. „Vďaka nim sme celý deň nielen sýti, ale aj vo forme.“

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#raňajky #únava #sacharidy #espresso #spaľovanie tukov #ranný beh
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezabúdajte, že aj vaše pracovné prostredie musí zdravo pôsobiť.
Počúvajte to, čo hovoria v práci...

+ Dbajte na svoj zrak, nenechajte si ho viac pokaziť.
Robte hlavne to, čo vás baví, nestrácajte čas niekde,...