S týmito tipmi zaručene zrýchlite svoj metabolizmus

Ešte stále je obdobie po sviatkoch, kedy väčšina z nás priberie a nasledujúce mesiace rieši, ako sa nadbytočných kilogramov čo najrýchlejšie zbaviť.

16.01.2015 09:00
prechádzka, zima Foto:
Pestujte si dobrý vzťah k prírode.
debata

Odborník na výživu, MUDr. Igor Bukovský poradil, ako metabolizmus podporiť.

Raňajky treba!

Nevynechávajte hlavné jedlá a z nich predovšetkým raňajky. „Večeru vynechať môžete, ale raňajky nikdy!“

Neseďte vkuse

Systematicky narušte dlhé hodiny sedenia (v prípade že vaše zamestnanie je sedavé). Stačia krátke aktivity, pri ktorých sa aspoň trochu zadýchate.

Silový tréning

Silovým tréningom primeraným veku si udržiavajte svalovú hmotu a prirodzenú hladinu testosterónu.

Bez cukru a tuku

Po cvičení, tréningu alebo inom fyzickom výkone asi hodinu nejedzte a nepite nič, čo obsahuje cukor alebo tuk. Napite sa čistej vody alebo vhodnej minerálky, koľko chcete, ale nech v tom nie je žiadny cukor alebo oligosacharid, odkazuje Bukovský, no neplatí to pre športovcov, ktorí potrebujú po výkone regenerovať zásoby glykogénu a chrániť bielkoviny svojich svalov.

Pitný režim

Dbajte o svoj pitný režim – ani o vode však neplatí, že čím viac, tým lepšie.

Hnedý tuk

Podporte komplexnú aktiváciu svojho hnedého tuku.

Príroda verzus gauč

Pestujte si „veľmi dobrý vzťah k prírode a zlý vzťah ku gauču“.

Preč s viscerálnym tukom

Postupne a trpezlivo odbúravajte viscerálny tuk – zmenšíte obvod svojho pása.

Veľa spite

Doprajte si dostatok kvalitného spánku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #pitný režim #raňajky #spánok #metabolizmus #fyzický výkon #gauč

+ Doprajte si občas "digitálny detox", aby ste našli viac pokoja a sústredenia.
Finančne ste zaobstaraný ešte na...

+ Nezanedbávajte svoju pleť, v letných horúčavách môže byť hlavne suchá.
V práci sa vám bude obzvlášť dariť,...