Olovrant, ktorý zasýti! Aj bez tuku

Ak máte na niečo chuť, zabudnite na typické olovranty plné tukov. Môžete to vyriešiť aj zdravšie.

02.01.2015 15:00
šošovica, šalát Foto:
Vyskúšajte šošovicový šalát.
debata

Ovsené vločky: Vo vode napučia a neobsahujú takmer žiaden tuk. Zasýtia a navyše obsahujú pre telo množstvo vzácnych látok, z minerálov napríklad mangán, selén a fosfor, solídne sú zastúpené aj magnézium, železo a zinok. Obsahujú aj vitamíny skupiny B a vitamín E. Z hľadiska aminokyselín majú vhodnú skladbu pre stavbu a výživu svalov. Príprava je veľmi jednoduchá, stačí zaliať vriacou vodou a nechať vychladnúť. Podľa chuti môžete pridať ovocie či med.

Grapefruit: Postará sa o zrýchlenie metabolizmu, spaľovanie tukov, pričom aktivita tráviaceho systému sa nemení, takže po konzumácii grapefruitu sa cítite sýta a nemáte chuť na ďalšie potraviny. Navyše obsahuje bohaté množstvo vitamínu C, B1 a K.

Jablkové čipsy: Ľahko ich vyrobíte. Nakrájate jablko na tenké plátky a necháte v rúre pri 50 stupňoch Celzia vysušiť. Vláknina pektín v nich obsiahnutá reguluje hladinu cukru v krvi a podporuje pocit sýtosti.

Šošovica: Takisto obsahuje dostatok vlákniny, vďaka čomu zabezpečí pocit dlhotrvajúceho nasýtenia. Šošovica má málo kalórií a takisto nízky obsah tuku. Šošovicu uvarte v slanej vode a dochuťte korením, prípadne si pripravte chutný šošovicový šalát s varenou mrkvou a čerstvou zeleninou.

Zemiaky s nízkotučným tvarohom: Zemiaky obsahujú na 100 g len 70 kalórií, takže sú skvelou alternatívou cestovín. Škrob v nich obsiahnutý sa postará o pocit nasýtenia. Nízkotučný tvaroh je zasa bohatý na aminokyselinu lecitín, ktorý sa stará o to, aby telo spaľovalo tuky.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #šošovica #grapefruit #vločky #olovrant

+ Kondíciu si udržujte, ale nepreháňajte to, aj málo je niekedy viac.
Nedovoľte, aby ste predávali veci, na ktoré...

+ Pobyt na slnku vám síce dodá pigment, ale pozor na kožné ochorenia.
Dostanete finančnú odmenu za snahu a...