Prečo z kardia ne(s)chudnete

27.12.2014 17:30
kardio - beh - bežiaci pás
Viac kardia spáli viac energie, ale spolu s tukmi to budú aj svaly. Autor:

Dať dole pár kilogramov je pre každú ženu zaujímavé. Steper, zumba, bicykel, orbitrack, či bežiaci pás sú považované za základ štíhlej postavy.

Mnohé ženy napriek potu a niekedy aj slzám nechudnú, ako by si želali. Kardio totiž nie je ideálny spôsob ako sa zbaviť nadváhy. Je len doplnkom, ktorý navyše treba správne nastaviť.

Zle namiešané kardio

Pohyb je určite lepší ako vysedávanie v cukrárni, ale pozor, samoúčelný pohyb bez stratégie vedie síce k zníženiu výhry, ale nie k vysnívanému typu postavy. Viac kardia spáli viac energie, ale spolu s tukmi to budú aj svaly. Pritom svaly sú zodpovedné v tele za rýchle spaľovanie. Bez dostatočného svalového tréningu preto nie je možné naštartovať metabolizmus v adekvátnej podobe na to, aby sa tuk z vášho tela strácal rýchlejšie. Je preto vhodné kombinovať kardio so silovým tréningom.

Málo efektivity a veľa námahy

Veľmi rýchlo dostaví neblahý psychologický aspekt cvičenia, keď doslova idete vypotiť dušu a efekt je minimálny. To zlomilo už aj tie najťažšie povahy. Tuky sa ľahko naberajú, no ťažšie dávajú dole. Preto si treba zapamätať, že na ne platí dlhší vytrvalejší kardio pohyb ako zaberanie na pokraji síl.

HIIT je HIT

Ideálny na spaľovanie je tréningový program HIIT (high intensity interval training), ktorý kombinuje kardio cvičenie do maxima a následné úplné zvoľnenie Aktivujete aj rýchle aj pomalé svalové vlákna. Tým sa dosahuje aktivácia tela na takej úrovni, že telo spaľuje tuky ešte aj 24 hodín po náročnom intervalovom tréningu. Nie je preto potrebné hodinu šliapať do bicykla, ale vďaka princípom HIIT za polovičný čas telo začne spaľovať až dvojnásobne. Práve toto je cesta správne nakombinovaného kardia.

Skutočne si môžete dopriať?

Dôvod prečo kardio tréning nepomáha chudnúť je často v samej psychológii. Odmeníme sa za pol hodinu drsného šliapania do kopca aspoň čokoládovou tyčinkou. Problém je, že tá obsahuje od 250 kcal aj pokojne 550 kcal a za pol hodinu na steperi, dáte výdaj len približne od 100 do 250 kcal. Samozrejme záleží od intenzity, ale je tak jasné, že často malá odmena kompletne zlikviduje vaše snaženie. No a tu je aj dôvod, prečo sa môžete často vlastnou vôľou zaradiť k tým, čo budú tvrdiť, že nemajú na chudnutie gény.

#chudnutie #tréning #kardio
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ To, že ste iný nie je zlé, nedovoľte aby vás o tom niekto presvedčil.
Máte pred sebou ešte mnoho práce,...

+ To čo zjete sa odrazí aj na vašej pokožke, myslite nato.
Nepotrebujete veľa peňazí, prestaňte sa za nimi...