Sedem 'zdravých' zvykov, ktoré v skutočnosti zdraviu môžu škodiť!

10.11.2014 07:00
Behanie - ráno - východ slnka - cesta - bežecké...
Behanie je zdraviu prospešné, ale príliš skoro ráno vyraziť do chladného počasia - v konečnom dôsledku vám to môže poškodiť. Autor:

Skoro vstávať, veľa piť alebo jesť ľahké jedlá ... Všetky tieto dobré rady nie sú pre naše zdravie také prospešné, ako sa tvrdí.

Objavte sedem „zdravých“ zvykov, ktoré v skutočnosti zdravé nie sú, píše francúzsky server Gentside.

Rodičia, médiá a lekári nám od detstva vštepujú stovky rád, ktoré sú užitočné pre naše zdravie. Veríme, že pre zdravý život je zásadné piť veľa vody, hneď zavčas rána pracovať a vyhýbať sa slnku. Ako je to naozaj?

1. Piť veľa vody

Jeden a pol litra vody denne, ani o centiliter menej. Všetci sa zhodujú v tom, že voda znamená život a že pre dobré zdravie treba piť čo najviac. Avšak pozor: voda je síce naozaj nevyhnutná k nášmu prežitiu, ale veľké množstvo môže nebezpečne znížiť koncentráciu soli v našej krvi. A pokiaľ ide o plastové fľaše, potom ich chemické zloženie môže kontaminovať vodu a narušiť úroveň našich hormónov.

2. Popíjať nealkoholické koktejly

Ak nahradíte napríklad tradičný koktail Mojito niektorým mocktailem, ako sa hovorí nealkoholickej verzii typických alkoholických nápojov, nemusí to ešte znamenať, že ste telu preukázali službu. Tieto koktejly sú totiž osladené rafinovaným cukrom, ktorý je podľa vedcov rovnako škodlivý ako alkohol. Ak chcete teda zdravo popíjať a zaobísť sa bez alkoholu, dajte prednosť džúsom z čerstvého ovocia pred chémiou.

3. Hovoriť o svojich problémoch

„Najdôležitejšie je zverovať sa so svojimi problémami“, môžete čítať v každom ženskom časopise. Bohužiaľ táto psychologická rada môže mať na morálku obrátený účinok. Podľa štúdie americkej Kolumbijskej univerzity môže neustále zaoberanie sa tým istým problémom a jeho analyzovanie v kruhu priateľov vyvolať úzkosti, stres a viesť k depresii. Najlepší spôsob, ako sa s problémom vysporiadať, je sústrediť sa na jeho riešenie.

4. Hneď zrána športovať

Zaiste, pravidelná fyzická aktivita je dobrá pre zdravie. Avšak ako uznávajú tí, ktorí chodia v nedeľu behať, najlepšie je športovať až počas dopoludnia. Expert z britskej Brunelovej univerzity zistil, že ak cvičíme hneď zavčas rána, môžeme si oslabiť imunitný systém a vystaviť sa tak vírusovým infekciám. Nevadí, keď sa ráno niekoľkokrát pretiahneme, ale intenzívne cvičenie si ponechajme na neskoršiu dobu.

5. Jesť „light“ pokrmy

Sú všadeprítomné a módne. Avšak konzumácia potravín so zníženým alebo nulovým obsahom tuku je pascou vedúcou k tomu, že telu nedodávame nenasýtené mastné kyseliny omega-3. Tieto kyseliny, ktoré sa nachádzajú napríklad v tučných rybách alebo v orechoch, sú nevyhnutné na fungovanie mozgu a srdca a môžu pomáhať predchádzať artritíde.

6. Jesť potravinové doplnky

Vitamíny A, skupiny B, C alebo D sú nevyhnutné pre naše zdravie a ich nedostatok môžeme veľmi ľahko pocítiť. Napriek tomu neradíme, aby ste podľahli reklame na potravinové doplnky. Početné štúdie preukázali, že príliš vysoké dávky vitamínov a minerálov, ako sú železo, horčík či vitamín B6, zvyšujú riziko smrti u starších žien. Predávkovanie vitamínom E môže zvýšiť riziko rakoviny prostaty. Ovocie a zelenina je to pravé!

7. Nechodiť na slniečko

Milovníci bronzovej pokožky sa už roky desia rakoviny kože. Každé leto sme zasypávaní najrôznejšími preventívnymi kampaňami a nikto sa už neodváži vystrčiť nos von bez toho, aby sa predtým výdatne nenamazal krémom s ochranou proti slnku. Áno, chrániť sa pred slnkom je veľmi dôležité, ale ak sa chcete vyvarovať konzumácie umelých vitamínov, potom vedzte, že mierne vystavenie slnečným lúčom je dôležité, pretože nás chráni pred nedostatkom vitamínu D. Vo Veľkej Británii úrady odporúčajú stráviť denne desať minút na slniečku bez ochranného krému.

#cvičenie #rady #zdravie #pitný režim #Pravda #spánok #mýtus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Pozor čo si obliekate, nezabúdajte, že už dávno nie je teplo.
Zlepšite svoje komunikačné schopnosti,...

+ Nebuďte príliš vyberavý v jedle, potrebujete jesť všetko bez výnimiek.
Ak niečo neviete, obráťte sa na...