Máte krvnú skupinu nulku? Pozor na zemiaky

, 28.07.2014 09:00
zemiak
Krvná skupina nula, pozor na zemiaky! Autor:

Vysoký podiel bielkovín, predovšetkým mäso, ryby, zeleninu, v menšej miere ovocie.

Tak by mal podľa Antónie Mačingovej, ktorá radí ľuďom, aby sa najedli do štíhlosti, vyzerať jedálniček ľudí, ktorí majú krvnú skupina nula, tzv. nulku. Radí tiež obmedziť obilniny a strukoviny, vynechať vynechať pšenicu, fazuľu, šošovicu a karfiol. „Tieto potraviny v dôsledku nízkej činnosti štítnej žľazy u nuliek spôsobujú spomalenie metabolizmu a priberanie na váhe,“ tvrdí Mačingová.

Naopak, ak chcete schudnúť, voľte ryby, predovšetkým tresku, makrelu, sleďa, pstruha, lososa či šťuku. K redukcii váhy vám pomôže aj mäso, zo zeleniny kel, špenát, brokolica a tiež morské riasy. Látkami, ktoré podporujú výživu, sú vitamíny B a K, vápnik, jód. „Hlavným faktorom váhového prírastku je glutén (lepok), ktorý je v pšeničných klíčkoch a múčnych výrobkoch. Lepok sa ukladá do svalového tkaniva a spôsobuje tam alkalickú reakciu, tým sa znižuje schopnosť fyzickej aktivity svalov,“ konštatuje ďalej Mačingová.

Potraviny, ktoré podporujú zníženie váhy obsahujú dostatok jódu, vitamínov skupiny B a hlavne veľké množstvo bielkovín. Nulky! Z mliečnych výrobkov vám bude škodiť kefír, jogurt aj mlieko – vyhnite sa im obrovským oblúkom. Vylieči vás olivový či ľanový olej a z ovocia slivky či figy. No a čo sa týka zeleniny, pozor na zemiaky, karfiol, olivy, kukuricu a šampiňóny. Doprajte si však chren, brokolicu, cibuľu, špenát, kaleráb, cesnak, petržlen či kyslú kapustu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ryby #zemiaky #bielkoviny #krvná skupina 0
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Chcete znížiť hmotnosť, ale na tanier si nakladáte porcie za dvoch.
Podarí sa vám ušetriť...

+ Stretnete osobu, ktorá vám zoberie aj tú poslednú energiu, čo máte.
Popremýšľajte nad...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk