Sedem dôvodov, prečo by ste aj dnes mali zjesť aspoň jedno vajíčko!

Kedysi sa tvrdilo, že vajíčka sú síce výživnou potravinou, ale zvyšujú cholesterol v krvi a nie sú pre naše zdravie veľmi prospešné.

, 14.03.2014 14:00
shutterstock 93861571 Foto:
Ilustračné foto.
2

Nové štúdie však hovoria opak a spolu s nimi sa množia aj hlasy odborníkov a vedcov, ktorí považujú vajce za jedno z dôležitých potravín v každodennom jedálničku. Niektorí odporúčajú konzumovať denne aspoň dve zaoblené bielkovinové bomby, u športovcov či ľudí s výrazným fyzickým zaťažením organizmu sa dokonca hovorí o množstve šesť vajíčok denne.

My vám radíme skúsiť to na začiatok aspoň s jedným. A tu sú dôvody prečo!

  1. Obsahujú bielkoviny, ktoré majú vysokú biologickú hodnotu. Ak je vaším cieľom budovanie svalovej hmoty, bielkovín z vajíčok potrebujete menej než bielkovín prítomných v iných potravinách.
  2. Obsahujú vitamín B12, ktorý je dôležitý pre svalovú kontrakciu aj odbúravanie tuku.
  3. Obsahujú luteín a zeaxantín, ktoré znižujú riziko vzniku šedého zákalu a celkovo napomáhajú v prevencii proti degenerácii sietnice.
  4. Obsahujú vitamín D, ktorý pomáha imunitnému systému, kostiam a chrupu a tiež pôsobí preventívne proti chorobám kože.
  5. Pre vysoký obsah síry, ktorá pomáha k produkcii kolagénu a keratínu, a tiež vďaka širokému spektru vitamínov a minerálov vajíčka napomáhajú k zlepšeniu kvality vlasov a nechtov.
  6. Vaječné žĺtko obsahuje cholín – látku, ktorá napomáha srdcovocievnemu systému, ale podieľa sa predovšetkým na zlepšení funkcií mozgu a nervového systému.
  7. Vajíčka tiež znižujú riziko rakoviny prsníka u žien – tvrdia to výsledky štúdie, ktoré preukázali, že ženy konzumujúce týždenne 6 vajíčok, znížili riziko vzniku rakoviny o 44 percent.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #vitamíny #pokožka #vajíčka #svaly #cholín #karotenoid #zdravé vlasy