Brokolica - zelenina plná vitamínu C

Aj brokolica môže byť jedna z najchutnejších zelenín sveta, ak vieme, ako ju pripraviť.

, 06.02.2014 07:00
brokolica Foto:
Brokolica.

Surovú sa ju radšej nepokúšajte jesť, hrozilo by vám, že na ňu nadobro zanevriete. Radšej si ju pripravte na pare, uvarte ju alebo ju dajte zapiecť so syrom. Hotová mňamňamka! Hoci sme mentálne nastavení tak, že najviac vitamínu C má ovocie, oveľa viac jej má zelená brokolica.

Kto nechce rakovinu, ten nech vo veľkom konzumuje brokolicu. Dalo by sa to tvrdiť, pretože brokolica fakt dostala túto mimoriadnu nálepku. Znižuje aj krvný tlak, a kvôli vláknine, ktorú obsahuje, odstraňuje tiež zápchu a podporuje imunitný systém. Avšak podobne ako mrkva, aj brokolica by sa mala konzumovať s kvalitným olejom.

Za zmienku stoja vitamíny, ktorých obsahuje požehnane. V prvom rade sú to bielkoviny, spomínaná vláknina, draslík, vápnik, vitamín C, E, ale aj horčík, fosfor, betakarotén, kyselinu listovú či vitamín A. Aby sa zachránili vitamíny, ktorými disponuje, najvhodnejšie je pripravovať ju predsa len na pare.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #rakovina #vitamín C #brokolica #vláknina

+ Nezabúdajte sa natrieť krémom s SPF, slniečko je už silné.
Zobuďte sa, máte veľa nakopenej práce, treba s tým...

+ Zabudnite na trápenie a odreagujte sa, prospeje vám to.
V práci máte všetko dorobené, uvoľnite sa....