Šesť tipov, ako vyživiť mozog

Musíte sa starať o svoj mozog, ak chcete, aby vám to pálilo aj o niekoľko rokov.

18.12.2013 08:30
spánok, spiace dievča Foto:
Mozog potrebuje (okrem iného) aj veľa spánku.
debata (1)

Raňajky
Odborníci na výživu sú jednoznačne za to, aby sa deň začínal raňajkami. Vynechať ich rozhodne neodporúčajú. Aj to by malo prispieť k tomu, aby bol mozog „zdravý“. Netreba snáď pripomínať, že reč je o zdravých raňajkách typu ovsené vločky s medom a banánom, celozrnný chlieb a podobne. Takže žiadne anglické raňajky.

Vitamíny
Mozog potrebuje vitamíny. Najdôležitejší zo všetkých je azda vitamín B, kyselina listová a horčík. Najviac vitamínov obsahuje predsa len zelenina, takže nič nepokazíte, ak zvýšite jej prísun. Stačí dodržať jednoduché pravidlo. Ovocie jedzte len na desiatu a na obed a na večeru sa nezaobíďte bez zeleniny.

Voda
Potrebujú ju všetky orgány, mozog nevynímajúc. Ak teda pijete, robíte veľa aj pre svoj mozog.

Kofeín
Na kofeín majú lekári rôzne názory, pre mozog však úplne stačí jedna káva denne. Myslite na to, že viac vážne nepotrebuje.

Spánok
Veľa spite. Pomôžete všetkým orgánom, podobne, ako s vodou.

Pohyb
Cvičte. Prekrvíte si mozog a budete sa cítiť životaschopnejšie.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #mozog #spánok

+ Neberte si na plecia viac ako dokážete uniesť, nejakú energiu si postrážte.
Dozviete sa dôležitú správu o...

+ Doprajte si dostatok spánku, aby ste regenerovali. Odpočinok je nutný.
Nakúpite knihy, časopisy a iné...