Vo Veľkej Británii nedávno prebehol zaujímavý prieskum, o ktorý sa postarala spoločnosť End of Tenancy Cleaning Company. V ňom dotazovali Britov, ako po skončení tvrdého „lockdownu“ dôverujú hygiene v hotelových zariadeniach. A zdá sa, že obyvatelia britských ostrovov sú národ nedôverčivý.
Bezmála polovica opýtaných strávi zhruba polhodinu svojho času upratovaním a dezinfikovaním zariadenia v hotelovej izbe pri svojom prvom príchode na dané miesto. Nedôvera voči hygienickým štandardom dokonca núti skupinu zhruba 21 percent opýtaných upratovať takmer hodinu. A vyše hodiny to robí približne 13 percent hotelových návštevníkov.
Keď príde reč na jednotlivé súčasti výbavy hotelových izieb či penziónov a apartmánov, za najšpinavejšiu vec považuje až 92 percent opýtaných posteľné obliečky. Až 87 percent z dotazovaných tiež priznalo, že ich vždy skontrolujú predtým ako by si do postele ľahli.
Iba v tesnom závese za plachtou a perinami zostali poháre a šálky (88 %), televízny ovládač (87 %), vypínače svetla (84 %) a hotelový telefón (71 %). Tieto jednotlivé súčasti izbovej výbavy patria aj medzi tie, ktoré si cestovatelia najčastejšie kontrolujú.
Zaujímavosťou je, že po skončení karantény a znovu obnovení cestovania sa vyše 50 percent hotelových návštevníkov vyzbrojí vlastnými dezinfekčnými prípravkami na čistenie interiéru, patria k nim vlhčené utierky, dezinfekčný prípravok či bytový sprej alebo vonná sviečka. Azda najprekvapivejšie však znie výsledok, že až 14 percent Britov by bolo ochotných si priniesť do hotela vlastnú posteľnú bielizeň a uteráky.
A teraz otázka na slovenského cestovateľa či cestovateľku. Ako ste na tom vy sami? Skúste sa vyjadriť v našej ankete pod článkom.