Zaujímavé výsledky vyplynuli z prieskumu, ktorý uskutočnila Nielsen Admosphere pre Slovenskú asociáciu pre elektronický obchod (SAEC). Hoci sa zvykne vravievať, že muži sú technologickejšie založení, aj na internete sa v nakupovaní viac realizujú ženy. Zaujímavosťou však je, že muži pri nákupoch minú viac ako ich nežné polovičky.
Z tých, ktorí nakupujú v internetových obchodoch, realizovalo za posledných 12 mesiacov desať a viac nákupov 28 % mužov a 34 % žien. V rozmedzí celkovej útraty 101 až 501 eur ročne sa ženy vyrovnajú mužom, no muži častejšie realizujú nákupy nad 501 eur (16 ku 13) a nad 1000 eur ročne (13 ku 7).
Viac v e-shopoch míňajú respondenti vo veku 25–34 rokov a vysokoškolsky vzdelaní nakupujúci. Priemerná útrata v e-shopoch v Nemecku bola 1037 eur ročne na osobu, vo Veľkej Británii 3000 eur. Na Slovensku sa pohybuje útrata medzi 201 až 500 eur na osobu ročne.
Respondenti najviac v poslednom roku kupovali na internete oblečenie a obuv (48 %), knihy, elektronické knihy a audioknihy (30 %), produkty pre zdravie a krásu, kozmetiku, drogériu a parfumy (30 %). Top trojka je tesne nasledovaná mobilmi a inými mobilnými komunikačnými zariadeniami (29 %) a vstupenkami na udalosti (27 %).
Medziročné porovnanie však ukazuje, že kategórie v top trojke majú klesajúci charakter. Naopak, polepšila si kategória biela technika a domáce spotrebiče (nárast z 23 % na 24 %) a nábytok, bytové zariadenie a doplnky (nárast zo 17 na 20 %), čo môže súvisieť aj s rozvojom výstavby.