Zvieratá dobýjajú sociálne siete

Vďaka Facebooku a iným sociálnym sieťam sa dnes môže stať mediálnou hviezdou takmer každý - vrátane zvierat.

11.10.2011 11:43
Zvieratá dobýjajú sociálne siete Foto:
Zvieratá dobýjajú sociálne siete
debata

Dôkazom je hviezdna kariéra chlpatého špica Boo. Ešte pred pár rokmi ho nepoznal takmer nik, dnes má za sebou vystúpenia v televízii, ba dokonca vlastnú knihu. Nie je však jediným zvieraťom, ktoré sa preslávilo vďaka Facebooku, Twitteru alebo YouTubu.

Plyšová hračka alebo zvláštna rasa malého medvedíka? Ani jedno! Srdcia užívateľov Facebooku si získal psík s jednoduchým menom – Boo. Jeho stránka má už takmer dva milióny fanúšikov a malý chlpáč tak celkom iste patrí k najobľúbenejším zvieratám na svete. Majiteľka päťročného špica Boo mu z lásky pred pár rokmi založila facebookovú stránku – len tak, pre zábavu. Začala na ňu pridávať rôzne fotografie a videá svojho miláčika. Jej priatelia sa tak mohli pokochať tým, ako sa jej „plyšový psík“ kŕmi, naháňa vlastný chvost alebo sa hrá. Fanúšikov originálne ostrihaného nemeckého trpasličieho špica pribúdalo ako húb po daždi, výrazný prelom však nastal, keď si ho na stránku „zavesila“ známa americká reality show hviezdička Khloe Kardashian. Domáci maznáčik s tvárou medvedíka zrejme naozaj zapôsobil na mnohých jej fanúšikov a z obyčajného psíka sa stala na Facebooku „verejná osobnosť“.

Televízna hviezda
Malý Boo na stránke pravidelne informuje fanúšikov o svojich zážitkoch a nezabúda pridávať aj nové fotografie. Začiatkom septembra sa dokonca dostal aj na televízne obrazovky, a to do jedného z najobľúbenejších programov Good Morning America. Aj vďaka tomuto účinkovaniu má dnes jeho facebooková stránka takmer dva milióny fanúšikov. A to je niekoľkokrát viac, ako má napríklad populárny moderátor Larry King či svetoznáma dedička Paris Hilton. Jeho kariéra sa však nekončí účinkovaním v televízii, naopak. Boo sa môže už pochváliť aj vlastnou obrázkovou knihou s názvom Boo: Život najrozkošnejšieho psíka na svete.

Hoci malého chlpáča poznajú milióny ľudí na celom svete, s jeho majiteľkou je to celkom inak. Tá sa totiž kamerám aj fotoaparátom vyhýba, ako len môže. Jej meno zostáva tajomstvom, vie sa len to, že by to mala byť žena. Isté však je, že malého Booa vychovala vynikajúco. V súlade s vlastnosťami svojho plemena je veľmi pokojný a s ľuďmi vychádza na jednotku. Veľmi často ho zdobia psie outfity a hoci je to pán, jeho obľúbená farba je ružová.

Boo nie je jediný
Zdá sa, že popularita zvierat na sociálnych sieťach stále rastie. Podľa tohtoročnej štúdie v Spojenom kráľovstve vyše polovica majiteľov zvierat zverejňuje fotografie svojich miláčikov a každé desiate má dokonca svoj vlastný profil. Špecialista na sociálne médiá Stephen Davies na tomto fakte nevidí nič zarážajúce. „Sociálne siete hrajú čoraz väčšiu úlohu v našich životoch, a tak je prirodzené, že naše zvieratá sa stávajú tiež súčasťou tohto fenoménu. Používame stránky ako Facebook alebo Twitter ako predĺženú časť našich osobností a chceme, aby zvieratá ako členovia rodiny boli tiež jej súčasťou,“ vyjadril sa pre Daily Telegraph.

Námesačný pes aj mačka filantropka
Vlastný profil na Facebooku má aj pes zakladateľa tejto stránky Marka Zuckerberga, biely chlpáč Beast. Medzi obľúbené zvieratá na YouTube zase patrí napríklad mačka Maru. Jej bláznivé výčiny zabávajú milióny užívateľov internetu a najúspešnejšie kúsky sa dokonca dostali cez desať miliónov pozretí. Ani ona sa však nechytá na psa Bizkita, ktorý v spánku hýbe nohami, akoby behal. Jediné jeho video si pozrelo takmer 25 miliónov ľudí.

Domáci miláčikovia nechýbajú ani na Twitteri. Zatiaľ čo Sockamillion sa môže pochváliť takmer miliónom a pol nasledovateľov, kolega Romeo má vznešenejšie ciele, ako figurovať medzi top obľúbenými. Zbiera totiž peniaze na záchranné centrá pre zvieratá. A hoci nemá ani desaťtisíc nasledovateľov, darí sa mu celkom dobre – vyzbieral totiž už 50¤000 dolárov.

Mačky môžu na Twitteri čvirikať samy
Práve na Twitteri sa možno mačky už čoskoro budú starať o svoje novinky samy. Sony Computer Science Laboratories v spolupráci s Tokijskou univerzitou vraj majú na trh uviesť Cat@Log – prístroj, vďaka ktorému bude mačka môcť dávať na svoj Twitter profil až jedenásť rôznych statusov. Zariadenie, ktoré obsahuje okrem iného fotoaparát, senzor pohybu či GPS, sa upevňuje na obojok a mačku by vraj nemalo priveľmi obmedzovať. Signál bude do počítača prenášať cez bluetooth a záleží najmä na majiteľovi, ako budú novinky jeho miláčika vyzerať. K jednotlivým činnostiam môže totiž nastaviť rôzne vety. Pri jedle sa tak môže na Twitterovom profile mačky zjaviť všeličo, od jednoduchého „Mňam!“ až po „Čo to jem za splašky!?“ Či sa tento výrobok zaujme mačky (a ich majiteľov), ukáže až čas.

Text: Elena Zemková pre magazín Pravdy
Foto: FACEBOOK

debata chyba

+ Cvičte aj v pohodlí domova, vaše telo sa potrebuje začať viac hýbať.
Momentálne nie je čas na míňanie peňazí,...

+ Myslite nato, že oklamete jedine sami seba, nikoho iného.
Ste inteligentný, máte na viac, nezabúdajte na vyššie...