Spodná bielizeň už nie je len na zvádzanie! Ženy chcú komfort, nedajú dopustiť na...

ČTK | 19.03.2021 11:00
Soft Bra, Classic High, Soft Bra, Classic High... Foto:
Záber z reklamnej kampane švédskej značky Lindex naznačuje, že spodná bielizeň pre ženy opúšťa pôvodnú ideu nástroja na zvádzanie mužov. Určená je predovšetkým ženám a ich pohodliu.
Nástroj pre zvádzanie muža? O tom už nemôže byť reč. Oblečením pohodlnej spodnej bielizne alebo použitím podprsenky ako súčasti štýlového oblečenia odhadzujú ženy putá, ktoré ich zväzovali.

Spodnú bielizeň si dnes ženy vyberajú tak, aby sa páčili predovšetkým samy sebe. O veľtrhu francúzskej spodnej bielizne Promincor-Lingerie Française to napísala agentúra AFP.

Desať žien, štíhlych aj bucľatých, od 20 do 60 rokov. Meditujú, posilňujú, idú na motorke, tancujú alebo sa prebúdzajú v posteli hotelovej izby. Presne to zobrazovali fotografie lákajúce na prehliadku toho najlepšieho z francúzskeho umenia výroby podprseniek a korzetov. Kvôli epidémii covidu-19 sa hlavná šou presunula na internet a modely prezentovali formou krátkometrážnych filmov.

Neviditeľná telová podprsenka Chantelle,...
Dámska podprsenka Empreinte, predáva sa za 115...
+6Dámska podprsenka bez výstuže Calvin Klein...

Trend obliekať sa najmä s ohľadom na vlastné potreby ešte posilnila pandémia. Značka Empreinte sa špecializuje na vyvinuté poprsie a ponúka podprsenku, ktorá je šik, ale zároveň ušitá tak, aby dobre rozložila celú váhu a nezaťažovala chrbtové svaly. Iný model je zase určený pre ženy, ktoré boxujú alebo jazdia na koni, pretože pracuje s odpružením prudkých pohybov. Vývoj vraj trval niekoľko rokov.

Počas karantény stúpla obľuba jogy, viac sa preto predávajú zladené komplety podprsenky a legín na cvičenie, upozornila Brigitte Chauchon, obchodná riaditeľka firmy Lejaby.

Zmien sa v poslednej dobe dočkala aj farebnosť bielizne, stále častejšia je telová farba, napríklad v kombinácii s drobnými kresbami.

Pri práci z domova niektoré ženy horný diel spodnej bielizne nenosia vôbec, iné volia variantu zvanú „slow bra“, teda veľmi ľahkú a pohodlnú podprsenku. Jej popularita rastie. Vznikajú tiež kúsky bielizne priamo určené na to, aby boli vidieť, napríklad čierne body s vyšitým nápisom „krása sa skrýva vo vnútri“.