Chyby pri obede, ktorých sa dopúšťame všetci

db, Pravda.sk | 08.03.2016 11:00
proteín, proteínová diéta, kuracie mäso
Jednoduché. Kombinácia mäsa a zeleniny. Obed je na svete. Autor:
Nevynechať raňajky, sú dôležité, vieme presne, čo majú obsahovať... Až to vyzerá, že sa tu vyrojilo veľa odborníkov na raňajky - ale čo obed?

Vieme, z čoho by mal byť zložený? Čo vlastne o ňom vieme? Toto sú najčastejšie chyby, ktoré robíme pri obede:

Nesústredime sa

Jeme na pracovisku. Čaká nás prezentácia alebo pohovor, času je málo. Takže do seba rýchlo niečo doslova nahádžeme pred počítačom, popri tom stihneme zodpovedať niekoľko mailov. V jednej ruke vidlička (v tom lepšom prípade), v druhej ruke mobil na uchu. Aj keď prijímate zdravé veci – keď sa pri tom sústreďujeme na všetky ostatné veci, len nie na obed, naše telo nemá šancu zaregistrovať, že je sýte. Dôsledkom je, že rýchlo siahneme po niečom pod zub, niečom, čo nám veľmi chutí. A preto, je koncentrácia na obed je veľmi dôležitá.

Ups, zabudli sme

Zabudli, nestihli… Jednoducho sme toho mali veľa, aj cesta do supermarketu sa zdala ako obrovská brzda, na ktorú sme dnes nemohli ani pomyslieť. Zlé rozhodnutie. Keďže bez potravy klesá hladina cukru v krvi, koncentrácii to nepridáva. Najneskôr popoludní sa prihlási o slovo neskutočný hlad a my ho rýchlo zahasíme niečím poriadne nezdravým a kalorickým. Čo je lepšia voľba? V náročných dňoch by sme si mali do práce pribaliť banán a pár orieškov. Čas na „pauzu“ si jednoducho musíme nájsť a svoj pripravený „obed“ dôkladne požuvať. Len tak telo spozoruje, že dostalo energiu.

Hryzkáme len šalát

A čudujeme sa, že to nestačí. Hoci je zdravý a obsahuje veľa vlákniny, v studenom stave týchto živín telo prijme menej. Samozrejme netreba zakaždým jesť teplý obed, ale dva až trikrát týždenne by sme to mohli dodržať. Ak už nemáme čas zájsť cez obednú prestávku do kantíny alebo reštaurácie, lepšou voľbou je aj prihriaty obed v mikrovlnky – ktorý sme si, našťastie, priniesli z domu.

Smoothie namiesto riadneho jedla

Na olovrant je výbornou voľbou! Dodá nám energiu, ktorú naše telo potrebuje. Ako náhrada za obed však nestačí, pretože telo strávi tekutú stravu extrémne rýchlo a preto sa nedostaví správny pocit sýtosti. Ako to spraviť lepšie: Banán v kombinácii so smoothie síce nie je najsprávnejšia voľba, ale dostatočná náhrada za obed.

Jeme veľa sacharidov

Každý polotovar obsahuje je plný sacharidov, rovnako ako kúsok pizze, žemľa alebo cestoviny. Nasýtenie z týchto potravín je však krátkodobé. Čo je lepšia voľba: Celozrnný chlebík s uhorkou, müsli, zelenina – tieto dobré sacharidy a vláknina sa starajú o to, že hladina cukru v krvi nestúpne rapídne hore.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ