Generácia Z je vôbec prvá, ktorá vyrástla v dobe smartfónov a sociálnych sietí. To, že sa moderné technológie stali súčasťou ich každodenného života však neznamená, že mladí ľudia netúžia po autentických a blízkych vzťahoch. Naopak, sú to práve oni, ktorí sa v dnešnej dobe najviac snažia nájsť rovnováhu medzi digitálnym a osobným kontaktom.
Podľa reprezentatívneho prieskumu značky Coca-Cola, ktorý vo februári tohto roku realizovala prieskumná agentúra Ipsos, by sa takmer polovica opýtaných ľudí chcela so svojimi blízkymi priateľmi vídať častejšie, no bráni im v tom nedostatok voľného času kvôli práci alebo škole. Nič však nenahradí chvíle strávené s tými, ktorých máme radi, preto je správny čas to zmeniť.
Prieskum ukázal, že väčšina Slovákov má dvoch až troch blízkych priateľov, pričom iba minimum respondentov ich má viac ako 5. Za blízkeho priateľa považujú Slováci toho, kto ich podporuje v ťažkých chvíľach, komu dôverujú, s kým sa vedia dobre porozprávať a kto ich akceptuje takých, akí sú. To, že s priateľmi môžu byť sami sebou najviac oceňujú mladí ľudia z Generácie Z.
Prieskum zameraný na vnímanie a udržiavanie priateľstva prebiehal vo februári 2025 na reprezentatívnej vzorke populácie SR vo veku 16 až 65 rokov. Celkovo sa doň zapojilo 1 040 respondentov.