Päť preukázaných prínosov cvičenia pre milostný život

Do posilňovne nemusíte chodiť len za lepšou kondičkou, vyššou ohybnosťou, alebo nižšou hmotnosťou. Cvičiť sa oplatí aj kvôli zlepšeniu sexuálneho života.

20.02.2018 17:00
kardio cvičenie, kondícia, fitnes Foto:
Počas kardia sa intenzívne prekrví celé telo aj intímne oblasti.
debata (2)

Fokus

Dobrý sex nie je len telesnou záležitosťou. Nie je to len o pohyboch, výdrži a trení. K tomu, aby bolo milovanie uspokojivé a krásne, je potrebné zapojiť aj ducha. A práve tu si doktorka Lori Brotto, riaditeľka kliniky sexuálneho zdravia v Kolumbii všimla jednu vec. Ženy, ktoré cvičili, dosahovali ľahšie orgazmy a sex prežívali plnohodnotnejšie. Vďaka cvičeniu totiž omnoho lepšie vedeli pracovať s dychom, sústredenosťou aj udržaním pozornosti. A hoci sa to nezdá, tá je pre dobrý sex kľúčová. Pretože ak sa na milovanie dokážete sústrediť dve minúty a zrazu máte hlavu niekde v práci, sex nebude dobrý. Cvičenie zlepší prácu s mysľou.

Intenzívnejšie vzrušenie

Výskum na univerzite v Texase priniesol jasné výsledky. Ženy boli pri pustení krátkeho erotického klipu omnoho viac vzrušené po tom, ako 20 minút bicyklovali. A nemalo to nič spoločné s tvarom sedadla. Išlo o intenzívne prekrvenie celého tela počas kardia. A tak aj intímnej oblasti, ktorá sa stávala citlivejšou a prekrvenejšou. Rovnako ako bicyklovanie pôsobí aj beh, tanec, alebo drepovanie, či skoky na švihadle. Potom už len sprcha a šup do postele.

Vyššia hladina testosterónu

Na toto má obzvlášť vplyv joga, pilates, TRX, teda takzvané odporové cvičenia, kde prekonávate odpor a limity šliach a svalov vlastného tela. Vtedy začína prudko stúpať hladina testosterónu v tele. Nejde len o mužský hormón, disponujú ním aj ženy a práve on v nich spúšťa neodolateľnú túžbu po milovaní.

Dlhšia výdrž

Pre ženu je obvyklý čas na dosiahnutie orgazmu 12 minút a viac. No a to je doba, počas ktorej sa nie každá dokáže udržať pri dostatočnej telesnej aktivite. Navyše niekedy nie je najlepšie nechať všetko na partnera a stimuláciu môžete vziať do vlastných rúk. Najmä v obľúbenej jazdeckej polohe vám teda bez cvičenia môže dôjsť dych ešte skôr ako slastne vydýchnete. Cvičenie jednoznačne zvýši vašu kondíciu v živote aj v posteli.

Obnovená sebadôvera

Nie je to len o hormónoch, tele a výdrži, ale aj o psychike. Šport vám pomôže aj na psychickej úrovni. A to v dvoch úrovniach. Zníži hladinu stresového kortizolu, ktorý blokuje testosterón. To znamená, že sa vráti chuť na sex. A zároveň sa budete fyzicky cítiť lepšie aj krajšie, čo prispeje k otvorenejšiemu a lepšiemu pocitu zo sexu po každej stránke.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #cvičenie #libido #sebavedomie #milostný život #vzrušenie #testosterón

+ Pri športe si vyberajte také aktivity, ktoré vám spevnia brušné svalstvo.
Využívanie aplikácií na zlepšenie...

+ Blížiace sa jubileum je len číslo, vaša kondícia je vo výbornom stave.
Oslavovanie malých víťazstiev...