Rozchodová diéta? Pozor na smútok, ktorý vám vezme priveľa kíl

Rozchod či nebodaj rozvod - situácia, ktorá v súkromnom živote urobí poriadny vietor. A nezamáva len so psychikou.

12.08.2016 12:00
Smútok z rozchodu môže viesť k odmietaniu jedla... Foto:
Smútok z rozchodu môže viesť k odmietaniu jedla a nechutenstvu.
debata

Nie je nič zvláštne, ak ľudia, ktorí čelia rozchodu, v období tesne po ňom chradnú a chudnú. Často môže ísť o stratu aj desať kíl v dôsledku toho, že láska vášho života sa skončila, či prežívate sklamanie, ktoré vás vykoľajilo z bežného života.

Podľa Rachel Sussmanovej, ktorá napísala knihu s názvom Rozchodová biblia, až 70 percent ľudí v čase rozchodu zhodí niekoľko kilogramov. Zaujímavosťou je, že štíhlejšia postava sa pre mnohých stane akýmsi kompenzovaním sklamania po rozpadnutom vzťahu. A dokážu ju doviesť až do extrému. Odborníci upozorňujú, že počas tohto kritického a stresujúceho obdobia by sme mali byť obzvlášť opatrní a dodržiavať pravidlá istej sebaopatery a sebaúcty. Aj na poli príjmu stravy, zdravého jedálnička či cvičenia.

Pokiaľ to nejde inak, pomáhať by mal diár, priatelia či program, ktorý si dáme za cieľ splniť. Nezabúdať jesť je jednou z hlavných mantier. Samozrejme, nie je dobré vrhať sa na nezdravé pokrmy či množstvo sladkostí. Hoci na čas dokážu, ako sa hovorí „upokojiť nervy“, postupne sa tento časový úsek začne skracovať a na dosiahnutie pokoja budeme potrebovať stále väčšie a väčšie dávky nezdravých jedál.

Aj keď čelíte rozchodu a prežívate ho s nechuťou k jedlu, mali by ste jedávať pravidelne. Môžu to byť menšie porcie než zvyčajne, dôležité je, aby mali zdravé zloženie. Veľa ovocia a zeleniny vám nezaťaží žalúdok a množstvo vitamínov a cenných látok tiež dokážu pomôcť psychike. Veľmi populárne sú v súčasnosti smoothies – tieto intenzívne krémové nápoje môžu zahnať hlad rýchlo a vyriešiť vašu nechuť jedlo si pripravovať. Podľa psychológov je však dobré, ak po rozpade vzťahu skúsime začať s varením jedál a experimentovaním v kuchyni. Je to takmer terapeutická aktivita.

Podľa New York Times by si tiež jednotlivci v rozchodovom období mali dávať pozor na nasledovné:

  1. Nahrádzanie jedla alkoholom.
  2. Siahanie po sladkých kalorických bombách. Lepšia alternatíva je sušené ovocie alebo oriešky.
  3. Konzumovanie jedál z donáškových služieb – idú do peňazí a často sú aj nezdravo pripravené.
  4. Vrhnúť sa na intenzívne a vysiľujúce cvičenie.
  5. Odsúvať termín na jedlo a jesť len raz či dvakrát denne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #smútok #dieťa #rozchod #chudnutie #jedlo #nechutenstvo