Nákup vianočných darčekov s poriadnym časovým predstihom plánujú obyvatelia Českej republiky. Až 40 percent opýtaných z tejto krajiny priznalo, že nákup vianočných darčekov plánujú s najväčším predstihom, a to celý rok – keď natrafia na niečo vhodné. Podobné správanie deklaruje pätina Slovákov. Mesiac či dva pred sviatkami nakupuje darčeky 56 percent Slovákov a 43 percent Čechov. Údaje vyplývajú z aktuálneho prieskumu spoločnosti Westwing Home & Living.
Na Slovensku si každý každý štvrtý opýtaný necháva nákup vianočných darčekov na poslednú chvíľu, v Českej republike každý piaty. Na Slovensku nákup darčekov na poslednú chvíľu deklaruje len 18 percent opýtaných vo vekovej skupine menej ako 25 rokov.
62 percent obyvateľov Českej republiky a 41 percent Slovákov takmer všetky vianočné darčeky kupuje na internete. V oboch zo skúmaných krajín nákup darčekov na internete najviac obĽubujú osoby vo veku 25–39 rokov – takúto odpoveď vybralo 71 percent obyvateľov Českej republiky a viac ako polovica Slovákov. Zároveň ľudia starší ako 40–55 rokov radi hľadajú darčeky na internete. Prekvapivé je, že darčeky na internete radšej než v kamenných obchodoch kupujú ľudia starší ako 55 rokov.