„Rodičia kladú veľký dôraz na ergonomické riešenie, zvlášť potom u batohov a aktoviek pre najmenších školákov. Zdravotná nezávadnosť a ergonómia stojí na prvom mieste a cena nie je pri výbere najvýznamnejším kritériom,“ uviedol hovorca Mall.cz Jan Řezáč.
Tohtoročnou novinkou sú odľahčené tašky do školy, ktoré váži 0,6 kg. Trh so školskými potrebami sa z roka na rok rozrastá a dodávatelia sledujú čím ďalej viac potreby malých spotrebiteľov. Okrem školských tašiek a aktoviek sa moderné trendy postupne prejavujú aj u písacích a výtvarných potrieb.
Deti chcú trendový vzhľad, rodičia ich korigujú
Dizajn a cena ustupujú pri nákupoch do pozadia. Vzhľad je pri výbere školských potrieb podstatný predovšetkým pre samotných školákov. V posledných rokoch stúpa pozitívny trend, keď kupujúci nájdu priesečník medzi obľúbeným dizajnom a kvalitným spracovaním tovaru.
Podľa obchodníkov zo susedného Česka stále rastie záujem o elektronické učebné pomôcky a doplnky. U starších detí je už samozrejmou súčasťou výbavy notebook alebo tablet. Rodičia zaobstarávajú napríklad stolné organizéry s integrovanou nabíjačkou na mobilný telefón. Populárnym artiklom sú aj hodinky so zabudovaným signálom GPS, ktoré dodajú rodičom väčší pokoj vo chvíľach, kedy deti napríklad cestujú samé zo školy.
V prípade motívov, ktoré dominujú školským taškám či doplnkom ako sú peračníky, vrecúška na prezuvky alebo fľaše na vodu, sa o slovo hlásia vždy aktuálne animované a rozprávkové hity. Stále však pretrváva aj popularita motívov z filmov Ľadové kráľovstvo či Ako vycvičiť draka, nadčasový je aj záujem o motívy so žltými postavičkami známymi ako Mimoni a aj najmladšiu generáciu zasiahla mánia okolo Star Wars.