Až 41 percent Slovákov vstáva už pred šiestou hodinou ráno. Hoci niekomu sa to môže javiť ako „nekresťanská“ hodina, nájde sa početná skupina takých, ktorí sa budia bez pomoci budíka. Z tých, ktorí budík potrebujú, zvládne rozlepiť oči a vyskočiť z postele už po prvom zazvonení 61 percent. Zvyšok potrebuje viac zazvonení a špecifikum mladšej generácie je posúvanie zvonenia budíka na nový a nový termín.
Mnohí lekárski odborníci hovoria o potrebe a benefitoch raňajkovania, Slováci sú v tomto smere zodpovední. Väčšina z nich ráno jedáva, dve pätiny tak robia až v kancelárii či v práci. Vôbec neraňajkuje len 15 percent opýtaných.
Až 54 percent opýtaných tvrdí, že si nevie predstaviť ráno bez dobrej kávy. Práve tento nápoj je aj prostriedok k tomu, aby mali Slováci pocit dobre začatého dňa. Približne polovica Slovákov sa tiež ráno sprchuje. Zväčša však ide o rýchlu očistu – všetko prebehne zhruba do štvrťhodinky.
S rannými nežnosťami, či nebodaj sexom to v slovenských domácnostiach nevyzerá ružovo. Iba 5 percent opýtaných uviedlo, že sa venuje takýmto aktivitám pred štartom bežného pracovného dňa. Z tých, ktorí odpovedali kladne, tvorila početnejšiu skupinu mladá generácia.
Naopak, prekvapí údaj o tom, koľko majiteľov zvieracích miláčikov dovolí štvornohým maznáčikom ranný „útok“ na posteľ. Až 33 percent Slovákov priznalo, že vždy dovolí svojmu psovi či mačke, aby sa ráno k nim usalašili v posteli. Ďalších 17 percent uviedlo, že to robia občas. Deti sú na tom ešte o trošku lepšie. Až dve tretiny detí chodia k rodičom do postele aspoň občas.
Výsledky vyplynuli z prieskumu, ktorý realizovala agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť Ikea Slovensko. Podobný prieskum bol v rámci globálnej iniciatívy švédskej firmy realizovaný aj v ôsmich svetových metropolách, medzi ktorými nechýbal New York, Londýn či Dillí.