Zostanete verná domácemu tréningu? Týchto 5 vecí by vám doma nemalo chýbať

13.12.2020 07:00
tréning, cvičenie, žena, obývačka, domáce cvičenie
Podložka na cvičenie je základ pre domáci tréning. Autor:

Aj vy ste si za posledné mesiace akosi privykli na domáce cvičenie. Konieckoncov, mnohým nadšencom športu ani nič iné nezostalo. Niekedy sa však z núdze stane záľuba. A v tom prípade je dobré byť vybavený.

Ak plánujete zotrvať pri svojom pravidelnom tréningu medzi štyrmi stenami vášho bytu, nebudeme vás od toho odrádzať. Zimné mesiace sú na to ako stvorené. Navyše nerobíte len niečo pre svoje zdravie, ale aj bezpečnosť. Na domáci tréning by ste mali byť každopádne dobre vybavená. Okrem energie, pevnej vôle a nadšenia by vám nemalo chýbať ani nasledovné (možno v nasledujúcom zozname nájdete aj tip na svoj vianočný darček):

Podložka na cvičenie

Môže ísť o klasickú podložku, prípadne podložku na jogu. Vyznačujú sa tým, že spevňujú povrch pod vašimi nohami a zároveň vás chránia pred studenou podlahou či kobercom, ktorý by ste neradi prepotili. Podložka je skvelá na jogové cvičenia či pilates, ale aj každodenný strečing.

Bosu lopta

Nie je síce nutnosťou, ale pri domácom cvičení a najmä vykonávaní balančných cvikov na pevné bruško a vnútorné svalstvo sa určite zíde. Bosu lopta je polguľa s pevným povrchom, ktorú môžete využívať viacerými spôsobmi – či už s pevnou bázou na podlahe a cvičením na nafúknutej časti polgule alebo pokojne opačne – práve pri rozvoji svojej stability. Pozor však na priestor, v ktorom sa cvičeniu venujete. Žiadne ostré hrany nábytku by nemali byť v dosahu (pre istotu!).

Činky

Stačia úplne malé, trebárs polkilové závažia, ale pokiaľ plánujete zo seba počas domáceho tréningu vytesať Xenu, zaobstarajte si vyššiu hmotnosť. S činkami sa dá cvičiť viacero cvičení na posilnenie celého tela, môžete ich zapájať do stabilizačných cvičení, cvičení HIIT (s vysokou intenzitou) alebo pokojne aj do boxovania. Niekedy postačí len jedna činka, ale odporúčame mať doma pár, pretože množstvo cvikov, ku ktorým vás budú viesť internetoví inštruktori, sa vykonáva práve s pomocou dvoch závaží.

Gumy s odporom

Stoja pár eur, donesie vám ich kuriér až domov a dokážu byť skutočne efektívne aj pri tridsaťminútovom tréningu v obývačke pred televíznou obrazovkou. Gumy s odporom pôsobia na posilňovanie vašich svalov, ale tiež sú skvelé pri stabilizačných cvičeniach. Aký silný odpor si zvolíte, je už na vás, ale odporúčame začať najprv s menej náročným tréningom, aby ste nespôsobili zranenia svojim svalom a šľachám.

Roller

Viac ako pri cvičení ho možno využijete pri nasledujúcom strečingu a „masírovaní“ svalstva. S rollerom však môžete absolvovať aj niekoľko tréningových aktivít, reč je opäť najmä o stabilizačných cvikoch, ktoré posilňujú vnútorné svalstvo.

Tip číslo 6 – Veslovací trenažér

Na domáce cvičenie nie je nutný žiaden prístroj, ale… ale ak by ste mali investovať len do jedného kusu športového prístroja, odporúčame trenažér na veslovanie. Práve pri tejto činnosti sa precvičí takmer celé vaše telo. Veslovanie prospieva hrudníku, brušným svalom, chrbtovým svalom, ale je skvelé aj na zadok, stehná a lýtka. Dôležitá je správna technika a okrem nej v tomto prípade aj skladovací priestor. Predsa len ide o prístroj, ktorý zaberie nejaké miesto. Po použití ho môžete zdvihnúť a v stoji oprieť o stenu. Napriek tomu však asi viac oceníte, keď naň bude doma miesto, kde ho môžete odložiť a nebude stáť denne v obývačke.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tréning #šport #doma #cvičenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Je vhodná doba objednať sa na preventívnu prehliadku, myslite na to.
Konajte kým je čas, neskôr by to...

+ Odložte mobilné telefóny a vypnite televíziu, váš zrak trpí.
Peňazí máte dosť, rozumne ich investujte, o...