V relácii sa dozviete
- o Haninom náročnom pracovnom tempe a nedostatku spánku
- o očakávaniach a emóciách pred Karlovarským festivalom, ktorý bude prvýkrát bez Jiřího Bartošku
- hovoríme o raste filmovej produkcie, ktorá niekedy trpí na úkor kvality
- aké kritériá Vagnerová má pri výbere rolí a o tom, prečo začala písať vlastné scenáre
- dôležitou témou je postavenie žien v českom filme a pretrvávajúcom sexizme na pľaci
- Vagnerová o natáčaní filmu Pod parou a o dynamike v ženskom hereckom kolektíve
- o zvláštnom vzťahu Čechov a Slovákov k alkoholu a spoločenskom tlaku na pitie
- o tom, ako podľa Hany Vagnerovej mladá generácia mení prístup k alkoholu a zdraviu
- o natáčaní filmu Bojovník a obrovskom rešpekte voči Milanovi Ondríkovi
- Vagnerová komentuje neustále otázky novinárov na jej súkromie a rozdiely medzi českou a francúzskou mentalitou
- hovorí o tom, či sa aj napriek písaniu scenárov cíti byť v prvom rade herečkou
Vagnerová účinkuje aj vo filme Pod parou, novinke režiséra Rudolfa Biermanna, ktorá príde do kín až v auguste. Film je voľným remake dánskej snímky Chľast, no hlavné roly mužov tentoraz zverili tvorcovia ženám. Herečka je jednou z nich.
„Film je iný určite v tom, že ukazuje ako vlastne ženy pristupujú k rovnakému problému. A je to inak, než by pristupovali muži,“ myslí si Vagnerová. „Dalo nám to istú slobodu a zároveň sme tak nejako autenticky zisťovali, že naozaj baby niektoré veci riešia inak, iným spôsobom sa o veciach rozprávajú. Keď mlčia, tak to tiež znamená niečo iné. A myslím si, že vďaka tomu, že herecký ansámbel je ženský, tak vznikol film, ktorý je iný,“ zauvažovala v relácii Ide o nás.
Silná ženská zostava v hlavných úlohách – okrem Vagnerovej aj Zuzana Bydžovská, Judit Pecháček a Alžbeta Ferencová – však vytvorila aj silnú ženskú energiu na pľaci. Vagnerová sa smeje, že režisér Rudolf Biermann občas nevedel, čo si má „s nami počať“. Téma ženy verzus muži pri nakrúcaní však otvorila aj ďalšiu – sexizmus na nakrúcaní. Vagnerová ho zažila pri mnohých skúsenostiach a aktuálne už pracuje s Tomášom Winskim na scenári s touto témou. Prezradila tiež, že podobné skúsenosti majú mnohé jej kolegyne.
„Keď sme sa o tom bavili v miestnosti plnej herečiek a boli tam dvaja muži – herci, hovorili nám: „Ale to je také, akože príliš, to sa predsa nedeje takto často, ktorá z vás toto zažila?“ Hovorila som si, tak možno štyri zdvihnú ruku. A vlastne všetky (prítomné ženy) hovorili, že sa to deje a je to oveľa horšie a oveľa častejšie, než si myslíte,“ uviedla Vagnerová. Spoločne sme uvažovali aj o koreňoch tohto problému a o tom, či sa postavenie žien zlepšuje. Herečka nám tiež prezradila, že má už jasne stanovené hranice a s niektorými tvorcami radšej nepracuje.
Tento rok však stihla nakrúcať už scény pre film Bojovník s Milanom Ondríkom, ktorý bude mať rozpočet viac ako 3 milióny eur. Uviedla, že ju absolútne fascinovalo, ako sa slovenský herec pripravuje na rolu zápasníka. „Takúto prípravu som teda dlho nevidela a nielenže je skvelý herec, ale akým spôsobom podáva fyzický výkon… to je neuveriteľné. Trúfam si tvrdiť, že ten film bude skvelý,“ naznačila Vagnerová, s ktorou sme prebrali aj vznik nových titulov a niekedy možno aj pretlak kvantity nad kvalitou.
V rozhovore pre Ide o nás sme sa zhovárali aj o filmovom festivale v Karlových Varoch, o kritériách pri výbere úloh, o Vagnerovej vzťahu k alkoholu či o tom, ako k nemu pristupuje mladá generácia. S herečkou sme načreli aj do jej súkromia a vzťahu s francúzskym partnerom či o tom, čo jej ľudia píšu na Instagrame. Viac si pozrite v relácii alebo vypočujte v podcaste.