
Toscani vlani oznámil, že trpí nevyliečiteľnou chorobou. Vo svete ho preslávili reklamné kampane pre firmu Benetton či proti AIDS alebo rasizmu. V rozhovore pre denník Corriere della Sera Toscani vlani uviedol, že mu bola diagnostikovaná amyloidóza. Kvôli ukladaniu látky amyloid prestáva postupne telo fungovať. Chorobu zatiaľ nemožno vyliečiť.

Toscani sa vo svete preslávil svojimi kontroverznými snímkami a predovšetkým reklamnými kampaňami pre odevnú firmu Benetton, ktoré vyvolali rozruch v Taliansku i v ďalších krajinách sveta. Reklamné a tvorivé oddelenie firmy viedol skoro 20 rokov.
Vo svojej tvorbe sa snažil poukázať na problémy rasizmu, diskriminácie gejov a lesieb, sociálne vylúčenie ľudí s chorobou AIDS a ďalšie spoločenské tabu. Známa je napríklad fotografia, kde sú odfotené tri rovnaké živé ľudské srdcia, s nápismi „Biele, Čierne, Žlté“ či napríklad reklama s malými deťmi sediacimi na nočníkoch, pričom jedno je svetlej a druhé tmavej farby pleti.

Častým terčom Toscaniho tvorby a irónie boli cirkvi a monoteistické náboženstvá. Reklamný plagát, na ktorom kňaz dáva bozk mníške, ktorá sa tvári veľmi zmyselne, vyvolal veľkú nevôľu. Niektoré kampane, v ktorých Toscani používal aj fotografie iných fotografov, vyvolali dokonca žaloby. Jednou takou bola aj reklama obnaženého pozadia s pečiatkou „HIV Positive“ – viaceré organizácie na pomoc pacientom s HIV žalovali spoločnosť za zneužívanie utrpenia pacientov.

Slávna fotografia z roku 1990 od fotografky Therese Frareovej zachytávala zomierajúceho Davida Kirbyho, zachyteného v obklopení rodiny v poslednom štádiu choroby AIDS a bola povolená priamo rodinou. „Benetton nás nevyužíva, my využívame Benetton… Ak tá fotografia niekomu pomôže… potom to stojí za akýkoľvek tlak, ktorému musíme čeliť,“ uviedol pre médiá Bill Kirby, Davidov otec. Podľa Benettonu išlo o prvú verejnú kampaň, ktorá sa venovala problematike AIDS. Známa bola aj Toscaniho kniha Reklama je navoňaná zdochlina.

V posledných rokoch však bol Toscani časťou talianskej spoločnosti ostro kritizovaný za svoju obhajobu podnikateľa Luciana Benettona po páde janovského Morandiho mosta, ktorú spravovala jedna z firiem z ekonomického impéria rodiny Benettonov.
Remeslo fotografa Toscani zdedil po svojom otcovi Fedelem Toscanim, ktorý pracoval pre denník Corriere della Sera a ďalšie talianske médiá. Pre nich napríklad urobil fotografiu zaveseného Benita Mussoliniho na milánskom piazzale Loreta po tom, čo diktátora popravili partizáni.
Pozrite si tiež