Napriek tomu, že ide o prestížny úspech, správa okamžite odštartovala horúcu debatu o nepotizme v móde. Na sociálnych sieťach sa množili komentáre, že Jaden túto šancu dostal výlučne vďaka svojmu slávnemu menu, píše portál Daily Mail.
„Predstavte si, že máte viac než 15 rokov praxe v módnom dizajne a napokon vašu vysnívanú pozíciu dostane Jaden Smith,“ napísal jeden dizajnér vo virálnom videu na TikToku, ktoré má už milióny zhliadnutí.
Diskusiu zaplavili ostré reakcie:
„Nepo baby fenomén zabíja kreativitu.“
„Toto je urážka pre ľudí, ktorí zasvätili život móde.“
„Byť najlepší vo svojej práci má význam len pre obyčajných ľudí, deti celebrít vždy dostanú prednosť.“
Niektorí však mladého Smitha bránili. Poukázali na jeho dlhoročný záujem o módu, vlastnú značku MSFTSrep založenú v roku 2012 so sestrou Willow, či spoluprácu s Louis Vuitton, kde pred rokmi pútal pozornosť aj kampaňou v dámskej kolekcii.
„Áno, nepotizmus je problém, ale to neznamená, že Jaden nemá talent,“ napísal jeden z diskutujúcich. „Bol medzi prvými, ktorí udávali smer v streetwear štýle ešte v roku 2017. Ľudia ho vtedy vysmievali, dnes je to mainstream.“
Rešpekt k tvorivej slobode
Jaden v reakcii na svoje vymenovanie uviedol, že s tvorcom značky našli spoločnú reč: „Spája nás rešpekt k tvorivej slobode. Chcem pokračovať v odkaze značky, ale zároveň priniesť vlastný pohľad. Pre mňa to nie je len titul, je to priestor na objavovanie a slobodnú tvorbu.“
Jaden Smith sa preslávil najskôr ako herec po boku svojho otca vo filme Šťastie na dosah (The Pursuit of Happyness), neskôr v snímkach Karate Kid, After Earth či v seriáli The Get Down. Okrem herectva a hudby si však už dlhšie buduje meno aj vo svete módy, jeho nekonvenčný štýl a extravagantné outfity pravidelne priťahujú pozornosť médií.