Hviezdu prvej veľkosti z Dietrichovej urobil nemecký film Modrý anjel rakúskeho režiséra Jozefa von Sternberga, od ktorého premiéry uplynie 1. apríla 95 rokov. Psychologická snímka vznikla podľa románu Heinricha Manna Professor Unrat.

Zaoberá sa láskou staršieho profesora, ktorý sa zamiluje do ľahko vulgárnej a veľmi príťažlivej barovej umelkyne v presvedčivom podaní Dietrichovej, čo ho nakoniec zničí. Profesora si zahral už vtedy hviezdny Emil Jannings.
Film bol natočený súčasne v nemeckej a anglickej jazykovej verzii. Hoci bola anglická verzia považovaná za stratenú, v nemeckom filmovom archíve objavili kópiu, ktorá bola reštaurovaná a v roku 2009 sa premietala na niekoľkých filmových festivaloch. Film bol jediným filmom, ktorý Josef von Sternberg natočil v Nemecku, znamenal pre neho ale zvrat v kariére a úspešný presun do USA.

Ešte viac sa azda film podpísal na úspechu a sláve Dietrichovej. Rola kabaretnej speváčky Loly jej otvorila cestu za oceán, kde potom nakrútila ďalšie komerčne úspešné filmy Maroko, Šanghajský expres, Plavovlasá Venuša či Červená cárovná. Rola Loly pre ňu znamenala tiež typologické obsadzovanie – posilnila totiž jej imidž tajomnej zvodnej krásky a sex-symbolu.

V časoch premiéry sa objavili aj protesty a časť verejnosti bola pobúrená pre eroticky ladený charakter filmu a ústredný milostný vzťah. Ikonická scéna v podväzkoch a spev piesne Ich bin von Kopf bis Fuß auf Liebe eingestellt (Falling in Love Again) vyvolali diskusie o morálke. Počas druhej svetovej vojny potom film v Nemecku zakázali, pretože Marlene ostro vystupovali proti Hitlerovi.
Inšpiráciou na všetkých frontoch
Chladná kráska s drsným hlasom neskôr nakrútila okolo päťdesiat filmov a spolupracovala s takými významnými režisérmi, ako boli Ernst Lubitch, René Clair, Fritz Lang alebo Alfred Hitchcock. Dietrichovej rola v spoločnosti sa však neobmedzovala len na filmový svet a plátno. Stala sa vzorom a inšpiráciou pre mnohé ženy a posilnila aj ich zrovnoprávnenie.
Počas druhej svetovej vojny nosila vojenské kabáty, čím posilnila silný a rebelský ženský imidž. Spopularizovala tiež nohavice, ktoré boli dovtedy považované za nevhodné. Jej záľuba v pánskych oblekoch a smokingoch zase inšpirovali slávneho Yvesa Saint Laurenta, keď neskôr priniesol svoj slávny Le Smoking.
Androgýnny vzhľad a sebavedomý prejav Dietrichovej inšpirovali drag queens a LGBTQ+ umelcov, napríklad RuPaula či Davida Bowieho. Umelkyne ako Madonna a Lady Gaga prevzali prvky jej imidžu, podobne ako herečky Cate Blanchett či Tilda Swinton.