Talianska značka Fendi, ktorá začínala ako malá rodinná firma a neskôr sa stala jednou z ikon luxusného segmentu, sa však ku nim radí.

Presne sto rokov od svojho založenia slávi firma so svojím pôvodom v metropole Talianska – Ríme v roku 2025 a je teda len pochopiteľné, že sa celý rok bude niesť v znamení výnimočných osláv. Štartom, ktorý prišiel už v januári, je idea výzdoby butikov po celom svete, ktorá poukazuje na dlhú a bohatú históriu, akcentuje remeselnú zručnosť a techniky, ktoré sa za dekády pôsobenia na trhu používali a zdokonaľovali, a zároveň hľadí do budúcnosti.
Výkladné skrine domovských butikov značky v Ríme, Miláne, ale aj Londýne či Tokiu ozdobila zlatá stuha a odvíja sa cez ňu príbeh značky. Skulpturálna stuha znázorňuje koncept Fendi RIBBON a akoby zvádza k rozbaleniu darčeka.

Je však aj synonymom remeselného spracovania, oddanosti remeslu, ktoré sa z pôvodne kožiarskeho a kožušníckeho majstrovstva prenieslo aj do tvorby ready-to-wear, dámskych aj pánskych kolekcií a za storočie od svojho vzniku prinieslo na trh s luxusným tovarom niekoľko ikonických kúskov ako kabelku Peekaboo či slávny steh Selleria používaný na kožených výrobkoch aj odevoch.

Celý koncept sa pretavil aj do kolekcií jar/leto 2025, ktoré budú k dispozícii v butikoch spolu s novinkami v podobe kabeliek Peekaboo Soft Small či odevov a kožených výrobkov s prepracovaným znakom FENDI Crest – spojením dedičstva značky a jej vízie budúcnosti.