Francúzska značka Chanel patrí medzi najznámejšie a najslávnejšie na svete. Stelesňuje časť módnej histórie, je kolískou niekoľkých prelomových trendov v ženskom šatníku, spája sa s menami dvojice legendárnych dizajnérov (Coco Chanelovej a Karla Lagerfelda, v ktorých tvorbe úspešne pokračuje Virginie Viard) a je tiež symbolom luxusu.
V zozname mediálne najpopulárnejších luxusných značiek sveta sa Chanel pravidelne objavuje v prvej desiatke a prítomnosť na trhu je vlastne akousi zárukou toho, že zákazník luxusného segmentu sa v takejto krajine (či meste) dočká len toho najlepšieho. Od júna to teda platí už aj pre stovežatú Prahu.
16. júna 2022 otvoril svoje dvere dokorán pre bohatú klientelu z Česka, ale aj Slovenska a zahraničia nový butik, ktorý sa rozkladá na dvoch podlažiach a zaberá plochu zhruba 360 metrov štvorcových. Hoci na príchod značky musel český zákazník čakať dlhé roky, minimálne z hľadiska vizuálneho zážitku sa to rozhodne oplatilo.
Priestor, v ktorom sa nachádzajú najnovšie kolekcie Virginie Viardovej z línie ready-to-wear, popri nich tiež šperky, hodinky, ikonické kabelky alebo vône a kozmetické produkty, je zážitkom samým osebe. Postaral sa o to newyorský architekt a dlhoročný spolupracovník značky Peter Marino, ktorý vytvoril ukážkovú fúziu modernity francúzskeho ateliéru napojenú na jeho kľúčové vizuálne kódy.
Obchod je tak vyzdobený v emblematickej farebnej palete čiernej, bielej, béžovej a zlatej, všetko zariadenie bolo vytvorené na mieru, pričom sa vedľa seba striedajú mramorové podlahy, jemné mäkké koberce a svetlé tvídové tkaniny pretkávané metalickými niťami na pohovkách a kreslách.
Čítajte viac To je príchod! Vnučka Grace Kellyovej, kráska z monackej kniežacej rodiny, otvorila módnu šou na koniJednou z dominánt priestoru v budove postavenej v art-deco štýle na vychýrenej Pařížskej ulici (sídle množstva ďalších luxusných značiek) je schodisko do druhého poschodia, ktoré z ľavej strany obklopujú zrkadlové panely ukladané akoby do formy plisé. Na jednej strane vzdávajú hold látke a materiálu, na druhej tak trošku odkazujú na slávne schodisko, z vrcholku ktorého sa kedysi Coco Chanel prizerala na reakcie zákazníčok, keď prezentovala vlastné kolekcie.
Už absolútne bežnou a nutnou súčasťou luxusných kamenných butikov sú dnes aj umelecké diela, ktoré istým spôsobom reflektujú či už odkaz značky ako takej, prípadne nadväzujú na konkrétnu kolekciu alebo líniu. V prípade pražského svätostánku luxusnej francúzskej módy je to napríklad Torso od Johana Cretena či socha Camelia od Shelter Serra.
Čítajte viac Krásna tvár, pôvaby v letnom balení! Španielka Cruz v ružovej ovládla večeru ChanelPrvé reakcie klientely a pozvaných hostí, ktorí sa zúčastnili na slávnostnom otvorení v Prahe, zneli veľmi povzbudivo, priam až oslavne. Mnohí z nich majú totiž „v oku“ butiky Chanel vo viacerých metropolách, napríklad aj tej rakúskej – neďaleko od Bratislavy. Z porovnávania podľa mnohých Praha vychádza víťazne. Priestor bol spracovaný citlivo a pritom veľmi efektne, vonia novotou, no zároveň sa v ňom dá vnímať presne to, čo zákazník značky Chanel očakáva – tradícia namixovaná s modernitou.
Exkluzívne zábery z priestorov butiku si môžete pozrieť v našej galérii vyššie. V galérii dolu nájdete aj ukážky z poslednej kolekcie Chanel Haute Couture.