Opulentné vzory, luxusné doplnky: Spojenie dvoch slávnych mien má jasnú ambíciu - nás chcete mať!

Kedysi sa spájali luxusné značky s odevnými menami masového predaja, zdá sa však, že nový trend sa nachádza niekde inde. V spojení luxusu a výraznej estetiky s kľúčovými a často priam ikonickými prvkami dvojice slávnych ateliérov.

12.05.2022 05:35
Fendace, kolekcia, uvedenie Foto:
Iba vo vybraných pop-up predajniach a na limitovaný čas bude dostupná kolekcia, ktorá vyvolala veľký rozruch pred pár mesiacmi, keď ju spoločne predstavili značky Fendi a Versace. Vízia toho, ako dizajnér jednej značky vidí tvorbu druhého ateliéru, ale tiež spojenie v limitovanej kolekcii Fendace - očakáva sa od nich, že vezmú svet luxusných butikov a ich klientely útokom.
debata

Presne tak by sa dala opísať aj spolupráca milánskeho Versace a rímskeho Fendi – dvojice módnych domov, ktoré bez debaty formovali a stále formujú podobu talianskej módy vo svete.

Keď sa minulý rok na jeseň konala tajná prehliadka spoločnej kolekcie, kde sa najprv prezentoval ateliér Fendi kreáciami „zo sveta Versace“ a naopak Versace kúskami „z univerza Fendi“, aby následne vyvrcholil večer kolekciou Fendace, o mediálny záujem bolo postarané. Samozrejme, aj o ten na sociálnych sieťach.

Iba vo vybraných pop-up predajniach a na...
Iba vo vybraných pop-up predajniach a na...
+17Iba vo vybraných pop-up predajniach a na...

Ešte väčšiu virálnosť (rozumej zdieľanie na sociálnych sieťach a absolútny marketingový ohňostroj) ako slávne modelky a pompézna výprava milánskeho večera zabezpečila podoba prezentovaných lookov samotných. Lesk, flitre, výrazné potlače, bohatý barokový vzor, veľa čiernej, bielej a zlatej a, samozrejme, všadeprítomné logá doslova zvádzali k tomu, aby boli fotografované a zdieľané. A tiež na to, aby vytvorili masový záujem verejnosti o netradičnú spoluprácu.

Spoločná kolekcia slávnych módnych ateliérov... Foto: Paolo Fichera
Fendace, kolekcia, uvedenie Spoločná kolekcia slávnych módnych ateliérov Versace a Fendi, či už ako looky jednej značky očami tej druhej, alebo špeciálne spojenie pod menom Fendace - súčasťou nich sú rôzne druhy obuvi, doplnkov v podobe šperkov, opaskov a, samozrejme, slávnych kabeliek, ktoré sa hrajú s ikonickou podobou produktov ako Baguette, Peekaboo či La Medusa.

Jej výsledok, do posledného momentu prezentovaný len profesionálnymi zábermi a videami, bude napokon konečne odhalený aj v predaji. Práve štvrtok 12. mája je dňom, keď sa vo vybraných pop-upových predajniach po celom svete uvedia kolekcia dizajnéra Kima Jonesa, ktorý stvoril „Versace od Fendi“ a kolekcia Donatelly Versace, ktorá zase vytvorila „Fendi od Versace“. So spoločnou líniou Fendace ako bonusom.

Topmodelka Amar Akway v reklamnej kampani na...
Poľská topmodelka Anja Rubik v reklamnej...
+3Topmodelka Kristen McMenamy v reklamnej kampani...

Hoci reakcie na spojenie dvojice luxusných módnych domov s veľmi špecifickou a často nezameniteľnou estetikou mohli byť rôzne, jedno je isté – očakávania klientely, ktorá má záujem o na prvý pohľad pútavý luxusný tovar, sú veľké. Či už pôjde o sexy šaty s potlačami, alebo bundičky, športovejšie ladené topy, ale dokonca aj mikiny, to všetko má šancu byť horúcim rožkom pre veľkých fanúšikov estetiky oboch ateliérov. Nehovoriac potom o doplnkoch, medzi ktorými dominujú napríklad slávne kabelky ako Baguette, Peekaboo či La Medusa. Samozrejme, v podobách, v akej sa už ku klientovi nikdy v budúcnosti asi nedostanú.

Dior,
Summer 2022,
menswear, pret a porter Čítajte viac Dior vzal pánsku módu do texaskej púšte: Úchvatné kulisy zaplnili farby aj luxusné detaily

Je dobré zároveň ozrejmiť, že spojenie Fendi a Versace nie je unikátnym nápadom – podobný „trend“ odštartovala pred pár mesiacmi spolupráca dizajnérov Alessandra Micheleho a Demnu Gvasaliu, prezentujúcich sa spoločnou kolekciou módnych domov, ktorým šéfujú – v tomto prípade Gucci a Balenciaga.

Iba vo vybraných pop-up predajniach a na... Foto: FENDACE
Fendace, kolekcia, uvedenie Iba vo vybraných pop-up predajniach a na limitovaný čas bude dostupná kolekcia, ktorá vyvolala veľký rozruch pred pár mesiacmi, keď ju spoločne predstavili značky Fendi a Versace. Vízia toho, ako dizajnér jednej značky vidí tvorbu druhého ateliéru, ale tiež spojenie v limitovanej kolekcii Fendace - očakáva sa od nich, že vezmú svet luxusných butikov a ich klientely útokom.

Názory na estetiku a podobu jednotlivých modelov (boli) sú rôzne (podobne ako budú aj v prípade Fendace). Marketingová stratégia a snaha prilákať ešte väčšie množstvo zákazníkov a prepojiť ich je však celkom zjavná a z obchodného hľadiska očividne úspešná. V konečnom dôsledku sa takýto krok ukázal ako nový nástroj na upútanie pozornosti medzi občas poľavujúcou pozornosťou klientely luxusného tovaru. Klientely, ktorá sa utápa v záplave prílevu nových značiek na trh.

Podobu vybraných lookov aj doplnkov si môžete pozrieť v našej galérii. Rovnako ako nájdete nižšie aj exkluzívnu kampaň, ktorú so slávnymi modelkami nafotil Steven Meisel.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #predaj #luxus #Versace #spolupráca #Fendi #Fendace #módny trh #luxusný tovar #klientela
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy