Presne tak by sa dala opísať aj spolupráca milánskeho Versace a rímskeho Fendi – dvojice módnych domov, ktoré bez debaty formovali a stále formujú podobu talianskej módy vo svete.
Keď sa minulý rok na jeseň konala tajná prehliadka spoločnej kolekcie, kde sa najprv prezentoval ateliér Fendi kreáciami „zo sveta Versace“ a naopak Versace kúskami „z univerza Fendi“, aby následne vyvrcholil večer kolekciou Fendace, o mediálny záujem bolo postarané. Samozrejme, aj o ten na sociálnych sieťach.
Ešte väčšiu virálnosť (rozumej zdieľanie na sociálnych sieťach a absolútny marketingový ohňostroj) ako slávne modelky a pompézna výprava milánskeho večera zabezpečila podoba prezentovaných lookov samotných. Lesk, flitre, výrazné potlače, bohatý barokový vzor, veľa čiernej, bielej a zlatej a, samozrejme, všadeprítomné logá doslova zvádzali k tomu, aby boli fotografované a zdieľané. A tiež na to, aby vytvorili masový záujem verejnosti o netradičnú spoluprácu.

Jej výsledok, do posledného momentu prezentovaný len profesionálnymi zábermi a videami, bude napokon konečne odhalený aj v predaji. Práve štvrtok 12. mája je dňom, keď sa vo vybraných pop-upových predajniach po celom svete uvedia kolekcia dizajnéra Kima Jonesa, ktorý stvoril „Versace od Fendi“ a kolekcia Donatelly Versace, ktorá zase vytvorila „Fendi od Versace“. So spoločnou líniou Fendace ako bonusom.
Hoci reakcie na spojenie dvojice luxusných módnych domov s veľmi špecifickou a často nezameniteľnou estetikou mohli byť rôzne, jedno je isté – očakávania klientely, ktorá má záujem o na prvý pohľad pútavý luxusný tovar, sú veľké. Či už pôjde o sexy šaty s potlačami, alebo bundičky, športovejšie ladené topy, ale dokonca aj mikiny, to všetko má šancu byť horúcim rožkom pre veľkých fanúšikov estetiky oboch ateliérov. Nehovoriac potom o doplnkoch, medzi ktorými dominujú napríklad slávne kabelky ako Baguette, Peekaboo či La Medusa. Samozrejme, v podobách, v akej sa už ku klientovi nikdy v budúcnosti asi nedostanú.

Je dobré zároveň ozrejmiť, že spojenie Fendi a Versace nie je unikátnym nápadom – podobný „trend“ odštartovala pred pár mesiacmi spolupráca dizajnérov Alessandra Micheleho a Demnu Gvasaliu, prezentujúcich sa spoločnou kolekciou módnych domov, ktorým šéfujú – v tomto prípade Gucci a Balenciaga.

Názory na estetiku a podobu jednotlivých modelov (boli) sú rôzne (podobne ako budú aj v prípade Fendace). Marketingová stratégia a snaha prilákať ešte väčšie množstvo zákazníkov a prepojiť ich je však celkom zjavná a z obchodného hľadiska očividne úspešná. V konečnom dôsledku sa takýto krok ukázal ako nový nástroj na upútanie pozornosti medzi občas poľavujúcou pozornosťou klientely luxusného tovaru. Klientely, ktorá sa utápa v záplave prílevu nových značiek na trh.
Podobu vybraných lookov aj doplnkov si môžete pozrieť v našej galérii. Rovnako ako nájdete nižšie aj exkluzívnu kampaň, ktorú so slávnymi modelkami nafotil Steven Meisel.