Štylistka Sandra Žigová, ktorá má pod palcom stylingy vo viacerých televíznych programoch, pracovala pre mnohé módne magazíny a dokonca aj pre slovenskú prezidentku, sa opäť postarala aj o vzhľad hlavných hrdiniek a hrdinov medzinárodne obsadenej romantickej komédie. V rozhovore pre médiá priznala, že každý film ovplyvňuje prostredie, v ktorom sa odohráva, aj ročné obdobie. Aj preto sa štylizovanie kostýmov pre „dvojku“ posunulo k ľahším materiálom. „Zamerali sme sa najmä na šaty, veľa hodvábu, farieb, u mužov na ľanové obleky,“ vymenovala Žigová, ktorú vraj najviac ovplyvnilo obdobie art-deca 20-tych a 30-tych rokov minulého storočia.
Na záberoch Martina Črepa aj fotkách z filmu vidieť, že hlavné hrdinky nosia veľa žiarivých farieb a ľahkých splývavých materiálov. Žltá, ružová, tyrkysová, biela či pastelové tóny. O to všetko sa postarali nielen butiky, s ktorými Žigová spolupracuje, ale aj slovenskí dizajnéri, medzi nimi najmä Boris Hanečka.
Otvorene priznáva, že charakter postavy je tá najväčšia inšpirácia aj vodítko. „Je to tá najzásadnejšia vec, ktorú kostýmový výtvarník nemôže obísť. Charakter je inšpiráciou a jasným zadaním zároveň,“ komentoval Hanečka, ktorý skúšky kostýmov absolvoval naozaj na mnoho spôsobov. „Dokonca sme chodili k herečkám domov a počas skúšok pred Veľkou nocou sme dostali veľkonočné vajíčka,“ prezradil s úsmevom.
Na plátna kín sa vráti ústredné kvarteto v podaní Táni Pauhofovej, Antónie Liškovej, Zuzany Norisovej a Gabriely Marcinkovej. Nebudú však chýbať ani tváre ako Marek Majeský, Anna Kadeřávková či Emília Vášáryová alebo Jiří Bartoška.
V prípade Táni Pauhofovej sa diváci dočkajú detailu, na ktorý je štylistka mimoriadne hrdá. „Naša skvelá výtvarníčka a šperkárka Nataša Štefunková vypracovala prekrásnu svadobnú tiaru pre Tániu postavu,“ prezradila Žigová, ktorá sa rada obracia na domácich tvorcov a umelcov. Naopak, zvyčajne nepracuje s vlastnými odevmi jednotlivých hercov, ale v tomto prípade urobila pri Šťastnom novom roku výnimku. „Hoci to nezvyknem robievať, tentoraz som rada siahla po oblekoch na mieru Tomáša Maštalíra,“ uviedla v rozhovore štylistka.
Na otázku, s ktorou z hereckých legiend, ktoré sa vo filme tiež objavujú, sa jej robilo najlepšie, má jasnú odpoveď. „Pani Dagmar Havlová má cit a vkus v oblečení, a tiež je veľká profesionálka,“ vysvetlila Žigová, ktorá je presvedčená o tom, že kostým ovplyvňuje vnímanie postavy divákom.
Čítajte viac Koleník s očarujúcou Havlovou v Prahe, Vášáryová i Marcinková si s nimi štrngli na diaľku„Nielen z hereckého výkonu, ale aj z kostýmu herca cítime podstatu jeho postavy a celkového charakteru. Hoci niekedy len podvedome,“ vysvetlila Žigová a potvrdila tiež, že kostýmy sa môžu meniť tak, ako sa mení charakter či dej. „Diváci si to možno uvedomia pri Marekovi Majeskom, ktorý sa v živote pokúša navrátiť do starých koľají. Príkladom je aj Antónia Lišková, ktorej do života vstúpi nový taliansky muž, omladne a očividne prežíva intenzívne obdobie,“ vymenovala Žigová.
Výsledok jej práce a spolupráce s Borisom Hanečkom či Natašou Štefunkovou si môžete pozrieť v našej galérii a o pár týždňov aj v slovenských kinách.