Známy ženský magazín ohlásil koniec kožušín na svojich stránkach, pričom toto rozhodnutie je záväzné pre všetkých 45 zahraničných edícií časopisu, vrátane tej „česko-slovenskej“. Vydavateľ magazínu ELLE sa rozhodol, že naprieč všetkými svojimi platformami nebude podporovať výrobky z kožušín v redakčnom ani reklamnom obsahu, pretože odmieta týranie zvierat.
Zo spomenutej zostavy 45 jazykových mutácií magazínu ELLE už 13 magazínov svete toto rozhodnutie zaviedlo, ďalších 20, vrátane českej mutácie časopisu, sa ním začne riadiť od 1.1. 2022 a zvyšok sa pripojí od prvého januára 2023.
Čítajte viac Týždne ručnej práce - luxus, aký vyráža dych: Kožušnícky dom opäť ohúril couture módouViceprezidentka a medzinárodná riaditeľka ELLE Valeria Bessolo Llopizová uviedla, že víta „budúcnosť bez kožušín“. „Je to naozaj skvelá príležitosť, ako rozšíriť povedomie o dobrých životných podmienkach pre zvieratá, zvýšiť dopyt po udržateľných a inovatívnych alternatívach a podporiť humánnejší módny priemysel,“ vyhlásila pre médiá Llopizová. „Kožušiny už nie sú v súlade s hodnotami ELLE ani našich čitateliek,“ dodala.
"Svet sa zmenil a s tým súvisí aj koniec používania kožušín. Dúfame, že s týmto záväzkom ELLE otvorí cestu ďalším médiám k zákazu propagácie kožušín po celom svete a bude podporovať budúcnosť bez kožušín,“ komentovala tiež rozhodnutie Constance Benqué, CEO Lagardère News a CEO ELLE International.
Čítajte viac Koža z húb či ananásu, vlna z konope: Je inovatívna móda skutočne ekologickejšia?Česká mutácia populárnej ELLE prichádza na mediálny trh s prvým bezkožušinovým vydaním, tak ako sa zaviazala, s januárovým číslom na rok 2022. „Propagácia kožušín dávno nemá v móde svoje opodstatnenie a nezhoduje sa s hodnotami súčasného sveta. Veríme, že ani s hodnotami našich čitateľov. Písať dlhodobo o udržateľnosti, a pritom podporovať týranie zvierat by bola tá najvyššia forma pokrytectva, preto sme sa ako silná značka a autorita v oblasti módnych médií rozhodli k tomuto kroku nezaťaženému ťarchou histórie a tradície. Pretože keď má niekto vplyv, mal by ho využiť pre dobrú vec," napísala v úvodníku šéfredaktorka časopisu Valentína Nízka.
Znamená to zároveň, že výrobky niektorých luxusných a renomovaných značiek už nebude možné vôbec zhliadnuť na stránkach časopisu ELLE. Týka sa to napríklad talianskej kožušníckej firmy Fendi, ale tiež napríklad odevných ateliérov Louis Vuitton, Valentino, Salvatore Ferragamo či Saint Laurent. Nie je jasné, či sieť známych magazínov nebude zverejňovať len produkty, ktoré boli vyrobené zo zvieracej kožušiny, alebo sa rozhodne nepodporovať celé portfólio produktov značiek, ktoré stále ešte s kožušinami pracujú.
V posledných rokoch sa niekoľko známych luxusných mien rozhodlo vzdať tohto materiálu – azda najväčší rozruch vyvolala týmto krokom módna značka Versace, ktorá vyrába umelé kožušiny. Pridali sa však aj mená ako Prada, Gucci či napríklad Michael Kors a Giorgio Armani. Koncom roka 2021 by mala s kožušinami skoncovať aj značka Canada Goose, výrobca zimných búnd s kožušinovými lemami na kapucniach.
Ekosystém ELLE, ktorý bude ovplyvnený týmto rozhodnutím, zahŕňa:
- 45 vydaní po celom svete
- 21 miliónov čitateľov mesačne
- 6,6 miliónov predaných kópií mesačne
- 175 miliónov celkový dosah
- 46 webových stránok
- 100 miliónov unikátnych návštevníkov
- 400 miliónov zobrazených stránok a viac mobilných zariadení / tabletové aplikácie