Dnes však už pôsobia ako súčasť odevného priemyslu. Najnovším z nich je aj spojenie talianskeho luxusného brandu so celebritnou značkou dámskeho tvarovacieho oblečenia. Spojenie Kim a Kima.
Reč je o azda najslávnejšej internetovej celebrite planéty, influencerke, modelke, podnikateľke a dizajnérke Kim Kardashianovej Westovej, ktorá stojí aj za značkou SKIMS (vznikla v roku 2019), spoločne s britským dizajnérom Kimom Jonesom, kreatívnym tvorcom talianskej značky FENDI.
O netradičnom vytvorení prepojenej minikolekcie FENDIxSKIMS, ktorá vychádza z elastických a telo tvarujúcich dizajnov Kardashianovej megaúspešnej značky „shape-wear“ sa šuškalo už nejaký ten piatok. Ešte začiatkom leta sa Kardashian objavila v rímskej centrále značky, aby spoločne s Jonesom pracovali na prepojení dvoch estetík, spojení luxusu a komfortu určeného pre všetky ženy. Samotné kreovanie potom vraj prebiehalo v mexickom letovisku Cabo v San Lucas. Ako prezradil Jones pre médiá, myšlienka osloviť Kardashianovú mu napadla, keď medzi zamestnankyňami značky začul rozhovory o kvalite tvarovacieho oblečenia Skims a nových kúskoch, ktoré sa im páčili.
Po týždňoch komunikácie, dohadovania sa a následnej kreatívy vznikla limitovaná minikolekcia, ktorá čerpá zo skíc archívnej kolekcie FENDI, pôvodne predstavenej Karlom Lagerfeldom v roku 1979. Jej ústrednými prvkami boli skrútené pásové topy, výrazné farby a obtiahnuté opásanie. No kým v roku 1979 ju Lagerfeld predstavil na štíhlych modelkách, ako bolo v jeho práci zvykom, tentoraz ide o „shape“ kúsky, ktoré majú uspokojiť každú ženu.
Výsledok v podobe fotografií z reklamnej kampane presviedča, že to myslia vážne. Topmodelka Precious Lee, ale aj ďalšie dámy, rôznych konfekčných veľkostí a rôzneho veku sa stali tvárami v reklamnej kampani na kolekciu, ktorá bude exkluzívne v predaji od 9. novembra.
Samozrejme, spojením s talianskym ateliérom sa zákazníčky musia pripraviť aj na „luxusné“ ceny. Ako už poznamenal napríklad Wall Street Journal vo svojom článku zverejnenom v pondelok na internetových stránkach, „kým bavlnené elastické tielko Skims stojí 34 dolárov, položky v spolupráci Fendi sa pohybujú od 100 do 4 200 dolárov“.
Súčasťou kolekcie sú jednoduché tielkové topy, pletené crop topy, legínsy s vysokým pásom či priehľadné pančuchy, ale tiež tepláky, spodná bielizeň a plavky. Najzaujímavejším (a aj tým najdrahším) kúskom kolekcie sú kožené šaty bez rukávov s nariaseným detailom na prsiach. Dostupné budú v pestrej palete veľkostí a vyrábajú sa v gradiente telových tónov od svetlej po tmavú.
Farebná škála neutrálnych odtieňov nadväzuje na rímsku estetiku, ktorá pretvára postavu do sošnej podoby. Nápadné farby potom prenikajú do moderných plaviek a tvarovacej bielizne a hybridné logo FENDI x SKIMS sa objavuje na obojstrannom obtiahnutom džerseji, reliéfne vystupuje na pletenom oblečení, je ním potlačená spodná bielizeň a pančuchy a veľkým písmom pretína športové oblečenie z recyklovaného nylonu. „Kombinácia novátorských látok a tvarovania, ktoré sú typické pre SKIMS, s luxusom a kvalitou FENDI môže niektorých ľudí prekvapovať, no naše kreatívne vízie a ciele sú veľmi podobné a prepojené,“ uvádza Kim Kardashian West. „Práve to vzájomné napätie ma baví.“
Pre znalcov sveta módy nie je rozhodnutie Kima Jonesa spojiť s Kim Kardashianovou a jej značkou až také prekvapujúce. Mnohí ešte majú v živej pamäti limitku, ktorá vznikla spojením športovej street-wearovej značky Supreme s luxusným módnym domom Louis Vuitton v čase, keď Jones pôsobil ako jeho kreatívny riaditeľ. Len nedávno tiež vzniklo spojenie dvojice luxusných brandov – Fendi a Versace, ktoré sa predstavili spoločnou šou a kolekciou s názvom Fendace. Napriek množstve kritiky, ktorá atakovala najmä prvoplánovú snahu oboch značiek útočiť prvoplánovým využitím log na vrecká bohatých klientov, odozva bola obrovská. A zdá sa, že o ňu predovšetkým momentálne odevným značkám ide.
Pozrite si exkluzívne zábery z kampane aj kúsky z kolekcie, ktorá vznikla spojením dvoch K. Názor o jej zmysle či kvalite si môžete urobiť sami.